Mazda privește cu mândrie spre trecut și cu speranță spre viitor. Compania japoneză rememorează istoria modelului Mazda3, unul din cele mai importante produse din istoria mărcii. Săptămâna viitoare vehiculul de clasă compactă va aniversa zece ani de la debut.
În urmă cu un deceniu, pe 25 iunie 2003, prima Mazda3 a ieșit de pe linia de producție de la Hofu, Japonia. Iar de atunci a continuat să sfideze convenționalul, crescând în preferințele șoferilor de pe glob și câștigând 136 de premii până în prezent.
Înglobând o combinație foarte actuală de design, performanță și calitate, varianta inițială Mazda3 a revoluționat segmentul compact la nivel global. Fiind unul dintre modelele din prima generație Zoom-Zoom, compacta sportivă a fost un succes major cu 2,2 milioane de unități vândute din prima generație.
Următorul model, lansat în 2009, a fost proiectat sub conceptul ”Sustainable Zoom-Zoom”, strategia Mazda de a construi modele mai ușoare, mai sigure și cu un consum mai redus fără a face compromisuri caracteristicilor fundamentale Mazda, de plăcere a condusului și de fiabilitate.
Cea de-a doua generație Mazda3 a avut un design inspirațional și a îmbunătățit și mai mult performanțele și manevrabilitatea, fiind în același timp mai prietenoasă cu mediul ca oricând, mulțumită sistemul de start/stop automat cu cea mai rapidă pornire din lume.
Modelul a stabilit și referințe de siguranță, integrând tehnologii de siguranță activă de ultimă oră, cum ar fi Rear Vehicle Monitoring (RVM), care a primit premiul Euro NCAP Advanced și a fost primul de acest fel din segment, dar și sistemul de faruri adaptive.
Ulterior, Mazda3 a primit cotații de siguranță de top la nivel mondial, inclusiv numărul maxim de 5 stele la Euro NCAP. Din punct de vedere al popularității, a doua generație a continuat trendul primei și a contabilizat 1,4 milioane de unități vândute la nivel global până în prezent. A fost chiar cel mai bine vândut automobil din Australia în 2011 și 2012.
Mazda3 și-a menținut fiabilitatea sinonimă cu brandul fiind spre exemplu cel mai bine cotat model în studiul J.D. Power 2011 de satisfacție a clienților din Germania, după ce a fost clasată pe primul loc în topul compactelor cu un an în urmă.
“Mazda3 a fost un succes major pentru noi și este un model de referință în gama noastră”, declară Jeff Guyton, președintele Mazda Europa. “Întotdeauna ne-am propus să depășim așteptările clienților cu Mazda3 și avem de gând să continuăm să ridicăm ștacheta în segmentul compact, care este foarte competitiv. Privim spre un nou deceniu incitant.”