Mazda2 hatchback în 3 uși, lansare internațională



Mazda2 Hachback 3p 2008
Mazda2 Hachback 3p 2008

Mazda își sporește influența în segmentul mini. Piața este foarte receptivă acum la mașinile mici, așa că japonezii vor să profite din plin și anunță debutul unui model urban denumit Mazda1. Producătorul este foarte determinat să ocupe o poziție onorantă în segmentul citadinelor, unde în prezent are ca unic reprezentant pe Mazda2.
Astăzi marea familie a vehiculelor citadine din Europa primește în rândurile sale un nou membru, Mazda2 hachtback în trei uși ce are parte de o lansare internațională.
Modelul intră pe piață la opt luni distanță de la debutul noii generații Mazda2, lansată anul trecut în octombrie. Având dimensiunile 3,89 m lungime, 1,70 m lățime, 1,48 m înălțime, 2,49 m ampatament, hatchback-ul este disponibil în două versiuni, cea obișnuită și una sport.
Ca orice alt derivat, noua compactă semnalează câteva diferențe la exterior și interior, diferențe ce țin de stilul practic, spațiul interior și pentru bagaje, dar și accesul în interiorul mașinii.
Spre exemplu portierele sunt mai mari la versiunea de față, comparativ cu Mazda3 în 5 uși și, cu toate că sunt create pentru a facilita accesul în habitaclu, ele oferă mai puțin confort la urcarea în mașină.
Dezvoltarea variantei de caroserie cu 3 uși a fost făcută sub semnul competitivității prin favorizarea prestaților spre o tentă sportivă dar cu un consum minim de carburant.
Niponii au coborât coeficientului aerodinamic până la valoarea Cx=0.31 iar cu ajutorul propulsoarelor de mic litraj – benzină 1.3 litri de 75 cai putere și diesel MZ-CD de 1.4 litri de 68 de cai putere – Mazda și-a îndeplinit obiectivul de a oferi un mini-model dinamic și atent la consum.
În gamă figurează și un motor pe benzină de 103 cai putere montat pe varianta sport.
Interesant este că spațiul destinat bagajelor este similar versiunii în 5 uși, respectiv 250 de litri sau 787 de litri când bancheta spate este pliată. Valoarea ampatamentului și modificarea ingenioasă a liniei plafonului permit un nivel se confort superior multor modele compacte din clasa B.
În ceea ce privește modelul sportiv al versiunii în 3 uși, ea beneficiază de spoiler frontal special modificat, praguri evazate, și eleron montat în plafon. Interiorul se distinge prin prezența unor elemente de top: scaune Recaro, volan sportiv cu trei raze similar cu cel de pe Mazda MX-5 roadster, inserții cromate și o consolă centrală în care este înglobat schimbătorul de viteze.
Odată cu introducerea compactei în trei uși, Mazda include în gama actuală de motorizări o nouă versiune economică, pretabilă Europei și adaptată la viitoarele normative în domeniul poluării. Propulsorul diesel de 1.4 litri cu tehnologie common-rail ce dezvoltă 68 de cai putere este alegerea perfectă pentru un automobil de talia japonezei Mazda2, destinată să activeze în principal pe rutele urbane.
Propulsorul, rod al colaborării dintre Ford și PSA (Peugeot și Citroen) asigură un cuplu motor maxim de 160 Nm disponibil la 2.000 de rotații pe minut și un consum mediu de 4.3 litri la 100 Km.
Nivelul emisiilor de gaze este de 114 grame de dioxid de carbon pe kilometru, corespunde normelor Euro 5 ce vor intra în vigoare în septembrie 2009. Transmisia folosită pe acest tip de motorizare este una manuală în 5 trepte.
În funcție de nivelul de echipare și dotări Mazda2 în 3 uși costă între 11.450 și 14.500 de euro, preț pentru piața germană.


Mazda2 Hachback 3p 2008
Mazda2 Hachback 3p 2008
Mazda2 Hachback 3p 2008
Mazda2 Hachback 3p 2008
Mazda2 Hachback 3p 2008
Mazda2 Hachback 3p 2008
Mazda2 Sport Hachtback 3p 2008
Mazda2 Sport Hachtback 3p 2008
Mazda2 Sport Hachtback 3p 2008
Mazda2 Sport Hachtback 3p 2008
Mazda2 Sport Hachtback 3p 2008
Mazda2 Sport Hachtback 3p 2008
Mazda2 Sport Hachtback 3p 2008
Mazda2 Sport Hachtback 3p 2008
Mazda2 Hachback 3p 2008
Mazda2 Hachback 3p 2008