Mazda nu va ocoli ultimul eveniment de anvergură al anului, Salonul Auto de la Frankfurt, având în vedere creșterea spectaculoasă a vânzărilor sale din ultimii doi ani. Constructorul japonez va dezvălui aici un model special, prin care va marca împlinirea a două decenii de la lansarea celui mai vândut roadster din lume.
Botezat Super Light și bazat în totalitate pe actualul MX-5, modelul este un studiu de design cu două locuri și un habitaclu deschis (fără pavilion) care prefațează o versiune foarte ușoară, în adevăratul sens al cuvântului, a celebrei decapotabile. Debarasat de o sumedenie de componente mai mult sau mai puțin vitale, și aici enumerăm mânerele portierelor, parbrizul și automat ștergătoarele, „aruncate la gunoi” doar pentru a reduce greutatea mașinii, conceptul oglindește de fapt strategia Mazda din următorii ani.
Având o masă mai ușoară, MX-5 Super Light va puncta printr-o ținută de drum, manevrabilitate și performanțe îmbunătățite. De asemenea, pierderea câtorva kilograme înseamnă un consum și emisii mai mici.
Conceptul, proiectat de specialiștii Mazda de la Centrul European de Dezvoltare și Cercetare din Oberursel, Germania, beneficiază de un șasiu cu numeroase modificări, ceea ce îi permite acestui roadster aflat în fază incipientă să își păstreze caracteristicile și stilul sportiv care l-au consacrat de-a lungul anilor pe MX-5.
Deși nu va ajunge niciodată pe liniile de producție, Super Light oferă câteva din cele mai la îndemână soluții, pentru ca sportivele de clasă mică să reziste în fața presiunilor pe linie de ecologie.