Mazda RX-8 se va retrage de pe piața europeană



Mazda este foarte aproape de gongul final al unei piese care a adus în prim plan sportivitatea și spiritul practic. Insolitul RX-8 nu s-a bucurat pe piața europeană de succesul la care visau japonezii, prezența acestuia fiind trecută cu vederea de clienții tradiționali de modele coupe. Vânzările foarte slabe din ultimii doi ani i-au determinat pe mai marii companiei japoneze să apeleze în ultimă instanță la sistarea operațiunilor de comercializare.
Măsura va intra în vigoare din ianuarie 2011, când teoretic Mazda trebuia să pregătească terenul pentru a doua generație. Chiar dacă RX-8 își va înceta activitatea în Europa, modelul va continua să existe și să genereze la fel de multă emoție iubitorilor de mașini sport. SUA și Japonia vor fi singurele piețe unde accesul acestui coupe nu este restricționat.
Lansat în anul 2003 în Europa, Mazda RX-8 a avut un debut promițător, vânzările ajungând la 18.525 unități, pentru ca în 2009 numărul comenzilor să scadă cu 95% până la 1.128 de unități. Deși realizabil, neatingerea obiectivului de a diminua emisiile de dioxid de carbon în contextul unui standard de poluare tot mai drastic este un alt motiv care a condus la oprirea vânzărilor.
RX-8 este o sportivă atipică nu doar pentru o marcă japoneză ci în întreg spectrul auto. Designul, ce oferă combinație irezistibilă de dinamism, spirit practic și stil, este susținut de performanțele unui motor rotativ RENESIS, foarte compact, de 1.3 litri ce generează 231 de cai putere.
Cuplat la o cutie cu 6 trepte, motorul asigură mașinii un demaraj de la 0 la 100 km/h în 6,4 secunde și o viteză de top de 234 km/h.