Mazda a intrat în sărbătoare de aproape patru luni și nimic nu pare să oprească balul festiv. Japonezii serbează, cum altfel decât prin muncă, împlinirea a 40 de ani de existență a motorului rotativ, inventat în 1954 de germanul Felix Wankel, și folosit prima oară de Mazda în 1967 pe modelul Cosmo Sport.
De atunci și până în prezent constructorul nipon nu a renunțat nici o clipă la propulsorul rotativ pe care l-a îmbunătățit continuu. Scurgerea celor patru decenii constituie un motiv firesc de a marca momentul aniversar prin lansarea unei ediții limitate RX-8.
Versiunea specială este dotată, normal, cu motor rotativ de 1.3 litri denumit Renesis de 231 CP. Propulsorul ce dezvoltă o viteză maximă de 235 km/h poate fi conectat la o transmisie manuală sau automată, ambele cu 6 trepte.
Ediția exclusivistă este individualizată la exterior doar prin culorile gri sau alb, în timp ce aspectul sportiv este nuanțat prin jantele din aliaj de 18 inch cu 10 spițe, lămpile de ceață cu lumină albastră, eleronul spate și insigna aniversară lipită pe fiecare aripă.
Vestimentația habitaclului este ornată cu piele Alcantara gri și neagră cusută manual. Scaunele sunt încălzite, volanul prezintă un design nou, iar levierul transmisiei și frâna de mână sunt împachetate tot în piele. Pragurile laterale realizate din oțel inoxidabil poartă cu mândrie emblema „40th Anniversary Rotary Engine”.
Modelul aniversar Mazda RX-8 a fost lansat mai întâi în Japonia și mai apoi în Marea Britanie, iar acum a sosit rândul Germaniei și Franței.