Mazda are planuri mari pe viitor. Intrarea pe piața hibridelor și dezvoltarea unui model cu emisii reduse de gaze, sunt priorități de grad zero pe agenda constructorului japonez. Mai multe voci din cadrul companiei susțin că inginerii lucrează la un model cu propulsie electrică și că deja există un model experimental testat într-o locație secretă. Misteriosul vehicul va intra în concurență cu două hibride dezvoltate în cadrul General Motors.
Producătorul asiatic a confirmat că Chevrolet Volt și Opel Ampera vor fi următoarea țintă a japonezilor și că în momentul de față se lucrează la îmbunătățirea parametrilor de funcționare a sistemului electric, propulsor, plus acumulatori.
Mazda va merge pe același principiu de funcționare a mașinii hibride ca și la Volt, unde motorul termic este de fapt un generator de curent – sursa principală de producerea a energiei electrice necesare încărcării bateriilor sau pentru a pune vehiculul în mișcare.
Spre deosebire de același model american, hibridul Mazda va fi echipat cu un propulsor rotativ Wankel, folosit pe care largă de manufacturierul nipon la o serie de modele sportive – printre care și RX-8, încă din anul 1967.
Una din marile probleme ale mașinilor hibride este autonomia de drum, iar aici inginerii japonezi intenționează să doteze modelul lor cu acumulatori dintre cei mai performanți. Nu se cunoaște ce soluție vor alege, dar cert este că la ora actuală marea majoritate a constructorilor auto optează pentru bateriile de tipul litiu-ion sau litiu-polimer.
Mazda intenționează să stabilească un parteneriat cu un gigant japonez din domeniu, cel mai probabil Toshiba, care va furniza componentele sistemului electric.
Hibridul ar putea fi lansat în 2012, tehnologia urmând să fie disponibilă ulterior pe modele de clasă medie, SUV-uri, și camionete.