Mazda este răsplătită pe măsura eforturilor sale. Combinația unică dintre design, tehnologie și performanțele motorului face din mașina japoneză o tentație greu de trecut cu vederea. După îndelungi așteptări, inginerii de la Mazda au creat al doilea SUV, un concurent puternic în segmentul modelelor de talie medie. Ținta predilectă este Toyota RAV 4, dar nici Honda CR-V sau Citroën C-Crosser nu vor fi scutite de emoții.
CX-7 este echipat cu un propulsor turbo pe benzină de 2.3L, cu injecție directă și intercooler. Motorul generează 260 CP la 5.500 rpm și un cuplu torsional maxim de 380 Nm la 3.000 rpm. SUV-ul japonez sprintează în 8.0 secunde pe clasicul interval 0 -100 km/h. Viteza de top de 210 km/h nu este impresionantă, dar cel puțin se situează în limitele apropiate unor modele ca BMW X3 sau Lexus RX 350.
Consumul mediu declarat de constructor este de 10.2 litri de benzină la suta de kilometri. Japoneza excelează la capitolul ținută de drum, unde suspensiile se comportă admirabil, au o bună capacitate de absorbție, iar tangajul caroseriei nu este deranjant.
Mazda CX-7 se remarcă și prin aspectul îngrijit și bine finisat al caroseriei care, cel puțin la partea frontală, creează senzația unei mașini robuste. Interesantă este poziționarea în unghi de 66 de grade a parbrizului față de forma capotei, o soluție inedită și îndrăzneață care nu afectează coeficientul aerodinamic. Interiorul este spațios, asigură confort maxim pentru 5 persoane și dispune de sisteme audio moderne.