Mazda CX-5 și Mazda 6 readuc compania japoneză pe profit



Mazda CX-5
Mazda CX-5

Mazda revine pe profit în anul fiscal 2013, care s-a încheiat în martie anul curent. Grație succesului repurtat de Mazda CX-5, model introdus în 2012, și de noua Mazda6, lansată în decembrie, marca japoneză raportează o creștere a veniturilor și profitului operațional. În Europa situația s-a îmbunătățit pentru companie, în ciuda stagnării pieței de automobile de pe continent.
Veniturile globale și profitul au depășit anul anterior la toate capitolele. Veniturile au crescut cu 8,5% la 18,4 miliarde de Euro, iar profitul operațional a crescut cu 772 de milioane de Euro, ajungând la 449 de milioane de Euro. Profitul net al companiei a fost de 286 milioane de Euro, față de anul fiscal anterior când au fost înregistrate pierderi.
Volumul de unități vândute a rămas neschimbat la 1,24 milioane, deși CX-5 a depășit semnificativ așteptările cu 200.000 de modele comercializate la nivel global. Ca rezultat, Mazda a crescut capacitatea anuală de producție pentru modelul SUV compact, primul care a integrat gama de tehnologii SKYACTIV și limbajul de design KODO, la 240.000 de unități.
Vânzările noii Mazda6, al doilea model SKYACTIV au fost de asemenea foarte încurajatoare. Iar motorul SKYACTIV-D s-a dovedit popular în rândul cumpărătorilor acestor două modele, 70% dintre clienți alegând acest motor ecologic. Și în România volumele au fost în creștere pe finele anului fiscal.
În primul trimestru din 2013, numărul de modele comercializate a crescut cu 38%, ajungând la 143 de unități.
Cota de piață a companiei în Europa s-a menținut constantă, în condițiile în care vânzările au scăzut, reflectând situația întregii piețe. Cu toate acestea, Mazda a avut o îmbunătățire majoră în a doua jumătate a anului. Vânzările au crescut în Europa cu 4,7% raportat la prima jumătate, au depășit dinamica pieței și compania și-a crescut cota la 1,1%.
Trendul s-a accentuat în ultimul trimestru, când vânzările Mazda în Europa au ajuns la 39.804 unități, cu 50% mai mult decât în trimestrul anterior și cu 1,7% peste aceeași perioadă a anului fiscal anterior. Acest rezultat a fost posibil într-o perioadă în care piața de automobile din Europa s-a contractat cu aproximativ 10 procente.
Compania crede că trendul pozitiv va continua în anul fiscal 2013-2014, estimând o creștere cu 12% a venitului global și dublarea profitului curent. Volumul de unități vândute se estimează de asemenea că va crește cu 8% la 1,34 milioane și cu 17% în Europa (inclusiv Rusia), ajungând la 200.000, în primul rând datorită popularității în creștere a celor două modele SKYACTIV disponibile și a introducerii unui al treilea.
Mazda estimează 1,7 milioane de unități vândute în anul fiscal 2015-2016.


Mazda 6
Mazda 6
Mazda CX-5
Mazda CX-5