Mazda se numără printre mărcile care oferă în prezent unul din cele mai economice SUV-uri. Modelul CX-5 a fost testat de ADAC, clubul german cunoscut pentru expertiza sa în domeniu, confirmând eficiența motorizării pe benzină Mazda CX-5 în cadrul unui test de consum și de emisii efectuat în luna octombrie. Mazda CX-5 echipată cu motorul Skyactiv-G de 2l pe benzină a obținut 75 de puncte și patru stele, poziționându-se în apropierea rezultatului motorizării Skyactiv-D de 2.2l diesel, care a înregistrat 77 de puncte și patru stele în testul realizat în această vară.
Germanii de la ADAC au testat Mazda CX-5 folosind normele New European Driving Cycle (NEDC), dar au descoperit că rezultatele de consum și de emisii obținute pot fi armonizate și cu cerințele Worldwide Light vehicles Test Procedures (WLTP), precum și cu testul de autostradă ADAC.
În cadrul NEDC Mazda CX-5 a înregistrat un consum mediu de 5,62l, cu aproape 0,4l sub consumul omologat al motorizării pe benzină, iar în timpul testului WLTP a obținut un consum de 5,84l.
Testul ADAC este doar unul dintre mai multe de acest gen care au confirmat, eficiența motorizărilor SUV-ului crossover CX-5.
În luna septembrie publicația britanică What Car? a desemnat Mazda CX-5 Top SUV în cadrul premiilor Green Awards 2012.
Modelul, echipat cu motorul diesel de 2.2l și 150 CP a obținut un consum de 4,9 l/100 km în cadrul testelor pe șosea, clasându-se în fața unor rivali precum BMW X3 sau Nissan Qashqai.
Modelele au fost supuse la patru teste, măsurându-se emisiile de CO2, de NOx, de particule (suspended particulate matter) și consumul mediu.