Mazda s-a acoperit de glorie la ultima ediție a concursului ”Mașina Anului în Japonia. Premiul a revenit crossoverului CX-5, lansat anul acesta și pe piața românească. CX-5 a mai fost distins de Japan Automotive Hall of Fame cu premiul „Car Technology of the Year” pentru motorizarea diesel bi-turbo Skyactiv-D de 2.2l.
CX-5 este primul model care a adoptat gama de tehnologii SKYACTIV, care include motorizări, transmisii, caroserii și șasiuri noi. Acestea oferă o experiență de condus intuitivă și rafinată alături de performanțe superioare de mediu și de siguranță.
SUV-ul este totodată primul model care integrează în totalitate noua linie de design Mazda, denumită KODO – sufletul mișcării.
Mazda CX-5 echipată cu motorul diesel bi-turbo de generație nouă SKYACTIV-D livrează resurse semnificative, comparabile cu ale unui motor de 4l V8 pe benzină, mulțumită cuplului maxim de 420 Nm.
Totodată, consumul combinat de 4,6l/100 km și nivelul emisiilor de CO2 de 119 g/km îl poziționează în topul clasei.
În aproximativ 9 luni de la lansarea vânzărilor pentru acest model Mazda a primit 33.000 de comenzi în Europa și peste 128.000 la nivel global, iar vânzările sunt susținute în continuare.
Ultimul model Mazda care a câștigat Mașina Anului în Japonia a fost MX-5 în 2005. CX-5 este al patrulea model Mazda care primește distincția.