Mazda face diferența în industria automobilistică prin motorul rotativ, filozofia de design Zoom-Zoom și roadsterul MX-5. Ultimul a devenit un element de referință pentru segmentul din care face parte prin simplul fapt că este o sinteză a unui lung șir de reușite obținute fără întrerupere în decursul a două decenii. Timpul însă își lasă urmele și pe mașinile de succes, din acest motiv MX-5 a intrat sub lupa designerilor ce au remodelat cu delicatețe formele exterioare.
Modificările aduse decapotabilei sport de două locuri sunt concentrate în special la partea din față.
Blocurile optice sunt neatinse, cu un mic amendament la partea de jos unde farul a fost alungit. Pragurile sunt ușor evazate iar spoilerul – îmbunătățit aerodinamic, s-a debarasat de semnalizatoare, în timp ce proiectoarele de ceață, încadrate de un material din plastic negru, sunt găzduite într-un locaș ce imită forma blocurilor optice.
Cosmetizarea modelului MX-5 conferă un aspect mai agresiv și dinamic, schimbările fiind necesare pentru ca decapotabila să-și mențină poziția deținută în prezent pe piață.
La partea de propulsie, oferta este neschimbată, gama agregatelor fiind formată din unitățile pe benzină de 1.8 litri – 126 cai putere și 2.0 litri – 160 cai putere. Cutia de viteze manuală cu 6 rapoarte disponibilă pe motorul de 2.0 litri a fost revizuită pentru ca trecerea de la o treaptă la alta să fie mai lină și confortabilă.
Pentru prima oară clienții europeni pot alege în cazul transmisiei, și o cutie automată cu 6 rapoarte, aceasta având o opțiune care permite schimbarea manuală a treptelor de viteză.
Inginerii japonezi au avut misiunea de a îmbunătăți comportamentul rutier al mașinii, schimbările efectuate la suspensiile față traducându-se prin răspuns mai ferm și direct la abordarea virajelor.
Îmbunătățirile aduse versiunii roadster coupe cu pavilion escamotabil din metal, sunt destul de puține, ele fiind resimțite la interior unde nivelul decibelilor a fost diminuat simțitor. Mazda a izolat zona suspensiilor și plafonului cu un material special reușind să reducă zgomotele în timpul mersului, prin aceasta asigurând și un grad sporit de confort psihic.