Mazda a realizat în ultimii ani progrese cu adevărat remarcabile. Pașii cei mai importanți au fost făcuți odată cu lansarea filozofiei Zoom-zoom, care caracterizează toate modele constructorului japonez. Mazda înțelege prin aceasta o fiabilitate remarcabilă, design elaborat, nelăsând la o parte plăcerea lucrului bine făcut, aspecte ce pot fi observate și la noul Mazda 2, un model destinat aglomerațiilor urbane. Comparativ cu vechea generație, Mazda 2 nu mai este consecventă ideii de a oferi un mini-monovolum autentic, trăsăturile exterioare apropiindu-l de un model compact-sportiv. La exterior, partea frontală include blocuri optice noi, grilă și spolier revizuit ce include o priză de aer, generoasă ca mărime, așezată în unghi opus și care permite intrarea unui volum suplimentar de curenți pentru răcirea motorului. Jantele din aliaj și spoilerul de pe acoperiș sunt un semnal clar al apartenenței noului Mazda 2 la clasa sport a sectorului mini. Linia caroseriei este mai joasă, ca urmare a modelării părții spate în stil hatch. Îmbunătățiri semnificative s-au adus confortului și spațiului pentru pasageri și au fost posibile ca urmare a creșterii dimensiunilor, lungime 3.88 m, lățime 1.69 m, iar ampatamentul este cu 10 cm mai mare. Componentele interiorului, în special bordul, și consola centrală sunt tot noi, iar comenzile ușor de accesat. Lista noutăților continuă și la partea de propulsie unde sunt disponibile unități pe benzină 1.3L și 1.5L și un turbodiesel de 1.4 litri. Mazda2, versiunea în 5 uși se comercializează în România la prețuri cuprinse între 9.990 și 14.590 de euro (DDP). Mazda anunță că în luna martie va prezenta versiunea în 3 uși, prima de acest fel a modelului japonez pregătită pentru piața europeană. Noul automobil compact va beneficia de aceleași motorizări ca și versiunea în 5 uși.