Maybach a devenit oaia neagră a companiei Daimler și are zilele numărate. Soarta sa atârnă doar de un fir de păr. Cam așa sună ultima declarație a
boss-ului companiei, Dieter Zetsche, care însă vrea să acorde o ultimă șansă brandului Maybach de a se salva înainte de a se prăbuși.
Insuccesul este marcat de vânzările foarte slabe înregistrate în ultimii doi ani, mai ales în 2007. În timp ce Bentley și Rolls-Royce au înregistrat profituri și vânzări record, Maybach a vândut doar 10% din cât își propusese inițial.
Dezastrul e cauzat de lipsa unei game variate de modele, producătorul german oferind în prezent doar două automobile 57 S și S62 S care nu diferă cu nimic, spre deosebire de Bentley care are opt iar Rolls Royce trei. Apariția seriei limitate a versiunii cabrio 62 Laundaulet, care oricum se va comercializa în doar câteva exemplare, nu va schimba cu nimic situația la Maybach. Salvarea ar putea veni de la noile automobile plănuite să apară în următorii ani.
În opinia înaltului oficial, acestea ar fi suficiente motive pentru a ține în viață brandul de lux, dar face precizarea că nu există un plan de restructurare. Dieter Zetsche mai spune că politica de investiții pentru dezvoltarea brandului de lux nu afectează bugetul companiei Daimler.
În viziunea analiștilor, următorii doi-trei ani sunt decisivi pentru viitorul Maybach. În funcție de rezultate, Daimler va hotărî dacă va continua investițiile sau se va pune capăt poveștii.
Scurt istoric
Revitalizat sub forma unui concept în 1997, după o jumătate de secol de tăcere, primul model Maybach din era modernă este lansat la începutul anilor 2000, după ce Mercedes ia decizia de a crea un brand separat în cadrul companiei. Maybach produce primele unități în anul 2002, căutând să atragă în special clienții modelelor Bentley și Rolls Royce.
Maybach înseamnă opulență și extravaganță. Este singura mașină germană care atinge rafinamentul și luxul suprem ce încinge inima bogătașilor cu dare de mână.