Semnal

Maxi-taximetriștii suceveni revin la vechile năravuri



Maxi-taximetriștii suceveni revin la vechile năravuri
Maxi-taximetriștii suceveni revin la vechile năravuri

– Microbuzele acestora staționează în stații cu mult peste timpul permis, adeseori blocând accesul autobuzelor TPL
– Mai multe maxi-taxiuri pirat circulă nestingherite pe traseele principale, luând călători din toate stațiile, deși nu au voie să oprească decât în una singură, la intrarea în municipiu ori la Autogară
La mai puțin de două luni de la restructurarea activității maxi-taximetriștilor suceveni de către Primăria Suceava, care le-a impus prin licitație trasee complementare celor ale societății de transport public local (TPL), reducând drastic și numărul microbuzelor particulare care pot face transport public, lucrurile încep deja să revină la situația inițială.
Pe traseele municipiului pirateria de maxi-taxi e în floare, iar șoferii microbuzelor de maxi-taxi dau tot mai multe semne că revin la vechile năravuri, când călătorii erau ținuți în mașină în stații chiar și câte un sfert de oră, în vreme ce stațiile erau blocate de cârdurile de maxi-taxiuri, ai căror șoferi îi tratau pe toți de parcă de parcă s-ar fi aflat “la degetul lor mic”.
Cu puțin timp înainte de a-și începe activitatea, Asociația Transportatorilor Publici Locali de Persoane, care a câștigat licitația de transport public complementar organizată de Primărie, a anunțat că a impus reguli strice angajaților săi, pentru nerespectarea cărora vor “plăti” cu locul de muncă.
Mai exact, de la 1 iunie, șoferilor de maxi-taxi li s-a interzis să asculte manele, să fumeze ori să insulte călătorii, să circule cu viteză mare ori să nu respecte traseele impuse. Una din condițiile stabilite atunci chiar de patronii de maxi-taxi era cea ca nici un microbuz să nu aștepte mai mult de 2 minute într-o stație.
Dar tocmai această condiție este încălcată cel mai des de șoferii de maxi-taxi, care s-au obișnuit deja să staționeze minute în șir în stații precum Orizont – în Burdujeni, la Bazar, la Curcubeul, în Obcini și pe Mărășești. Pe lângă faptul că se joacă cu nervii călătorilor, în acest mod, șoferii de maxi-taxi blochează stațiile, împiedicând accesul autobuzelor TPL, care adeseori sunt nevoite să oprească în plină stradă, iar călătorii să urce după ce se strecoară printre microbuze.
Patronii firmelor de maxi-taxi spun că deși au interzis asemenea practici, șoferii nu s-au dezvățat total de obiceiurile anterioare, în ciuda sancțiunilor care le-au fost date și chiar a faptului că unora li s-au desfăcut contractele de muncă.
– Maxi-taxiurile pirat își fac de cap nestingherite prin municipiu
Cea mai gravă problemă este totuși cea a numărului tot mai mare de maxi-taxiuri pirat care s-au băgat pe principalele trasee din municipiul Suceava, fără a fi oprite de nimeni.
Astfel, pe lângă cele 45 de microbuze de maxi-taxi ale Asociației Transportatorilor Publici Locali de Persoane, care au trasee distincte de cele ale TPL, zilnic pot fi văzute 8-9 microbuze care nu țin de nici una dintre societățile de transport public autorizate de Primărie, ci de ARR, care le-a aprobat o serie de trasee externe, cu rol de a lega localitățile învecinate de municipiul reședință de județ.
Numai că, după cum spun chiar cei cărora le fac concurență în mod ilegal, deși respectivele microbuze ar fi avut dreptul la maxim 4 curse pe zi, conform caietului de sarcini al ARR, acestea fac minim 16 curse pe zi, oprind și în toate stațiile din municipiu.
Acesta este și motivul pentru care primarul Ion Lungu a sesizat celor de la ARR prezența ilegală a acelor autoturisme pe teritoriul municipiului, atâta vreme cît nici una din mașinile respective nu a fost autorizată să facă transport public pe teritoriul Sucevei și nici să oprească în stații.
Ion Lungu a spus că, în mod normal, respectivele microbuze ar trebui să nici nu intre în municipiu, ci să oprească la intrare, iar în cel mai bun caz, dacă li se permite, să nu oprească decât la Autogară.
Tocmai de aceea, în perioada următoare, vor fi efectuate verificări pe trasee, pentru a fi depistate microbuzele pirat, cărora, pe lângă amenzi, li se pot retrage autorizațiile de transport eliberate de ARR.


Maxi-taximetriștii suceveni revin la vechile năravuri
Maxi-taximetriștii suceveni revin la vechile năravuri
Maxi-taximetriștii suceveni revin la vechile năravuri
Maxi-taximetriștii suceveni revin la vechile năravuri


Recomandări