Serviciul Județean de Pașapoarte Suceava a emis anul trecut 34.665 de pașapoarte, din care 21.743 electronice și 12.922 temporare. Încasările serviciului au totalizat peste 2,1 milioane de lei. Cea mai importantă sumă, de aproximativ 1,3 milioane de lei, a provenit din încasarea tarifului suplimentar perceput pentru eliberarea pașapoartelor temporare. Informațiile sunt cuprinse în raportul de activitate al Prefecturii Suceava pe anul 2015.
„Au fost validate și aprobate 4.428 de cereri de eliberare a pașapoartelor simple electronice preluate prin misiunile diplomatice ale României în străinătate. Pentru a veni în sprijinul cetățenilor din municipiul Rădăuți, al celor din orașele și comunele învecinate, a fost asigurată buna funcționare a Punctului de lucru mobil Rădăuți, săptămânal. În anul 2015, la acest punct de lucru s-au preluat 2.789 de cereri de eliberare a pașapoartelor simple electronice (8% din totalul cererilor preluate prin ghișeul serviciului) și s-au eliberat 2.669 de pașapoarte electronice. Pentru cetățenii români cu domiciliul în străinătate au fost preluate la ghișeul serviciului 1.772 de cereri, înregistrându-se o creștere de 11,8% față de anul 2014. Au fost aprobate 968 de cereri preluate prin misiunile diplomatice ale României în străinătate, în total fiind soluționate 2.740 de cereri de acest tip. Cu privire la stabilirea domiciliului din străinătate în România, pentru 1.028 de cereri s-au efectuat verificări în evidențele proprii de pașapoarte și s-au comunicat rezultatele serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor”, se arată în bilanțul semnat de prefectul Constantin Harasim.
Pe de altă parte, în 2015, Serviciul de Pașapoarte Suceava a primit de la instanțele de judecată 641 de comunicări privind dispunerea de măsuri de suspendare temporară a dreptului la libera circulație pentru 482 de persoane.