Femeile vor cheltui aproximativ 140 milioane de euro cu ocazia Euro 2008, dintr-un total estimat la 1,4 miliarde de euro, sumele fiind destinate atât produselor legate direct de eveniment, precum bilete la meciuri, cât și vizitării obiectivelor turistice din țările gazdă, potrivit MasterCard.
Potrivit estimărilor MasterCard, suma totală cheltuită în timpul Euro 2008 se ridică la 1,4 miliarde de euro, iar valoarea cheltuită de femei reprezintă circa 10% din aceasta.
Sumele alocate de femei reprezintă practic echivalentul a patru milioane euro pe meci.
Cheltuielile vor acoperi costul mâncării, băuturii, cazării, transportului, activități corelate direct cu Euro 2008, însă studiul arată că în timpul Campionatului European de Fotbal femeile tind să aloce mai mult și pentru cumpărături, vacanțe și distracții.
În unele țări, cum sunt Germania și Suedia, cheltuielile făcute de femei pot ajunge până la 30% din total.
„Acest studiu arată cu certitudine creșterea rolului femeilor în industria fotbalului, din punct de vedere financiar. Indiferent dacă femeile sunt suporteri înfocați sau cheltuielile lor se îndreaptă către alte produse din perimetrul marilor meciuri din această vară, acestea vor aduce o contribuție semnificativă din punct de vedere economic. Industria fotbalului descoperă acum puterea de cumpărare a femeilor pasionate de fotbal și își adaptează produsele din ce în ce mai mult în acest sens”, a declarat, într-un comunicat, Simon Chadwick, unul dintre coordonatorii studiului.
Potrivit studiului, femeile pasionate de fotbal sunt mai tentate decât bărbații să cumpere și să participe activ la competiții.
Jucătorii de fotbal de top sunt acum modele care au pătruns pe numeroase piețe accesibile femeilor, determinând vânzarea unor obiecte cum sunt posterele și revistele care prezintă viața personală a fotbaliștilor.
„În timp ce microbistele care participă la campionat sunt ocupate cu cheltuielile pe tricouri imprimate, face-painting și mâncare, femeile care urmăresc meciurile de acasă influențează și ele creșterea vânzărilor la ziare și reviste, la tricourile cu chipul fotbaliștilor și în baruri, pub-uri sau magazine”, se arată în studiu.
În cadrul Campionat European de Fotbal din 2004, topul priorităților era compus din bilete pentru meci, mâncarea, cazarea și transportul, în timp ce în acest an pe lista cheltuielilor se adaugă vizitarea obiectivelor turistice din orașele gazdă. Acest element nou reflectă în parte impactul participării tot mai mari a femeilor la campionatele importante de fotbal, notează MasterCard.
În contextul Euro 2008, MasterCard anticipează creșterea vânzărilor de produse și servicii ale sponsorilor, de publicitate în mediile electronice și tipărite, de telecomunicații și de noi servicii media, aparatură și echipamente sportive, ziare și reviste, de obiecte cu logo-ul campionatului, de suveniruri, pariuri și jocuri de noroc.