Mașinile non-euro din România ar putea fi retrase din circulație începând cu 2011, în baza unei directive a Uniunii Europene privind scoaterea din uz a acestor autovehicule, aflată în dezbaterea Executivului european, costurile de casare și dezmembrare urmând să fie suportate de la bugetul de stat.
Din categoria mașinilor non-euro fac parte, printre altele, Dacia 1310 fabricată până la 1 ianuarie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 16, Renault 21, Opel Kadett, Renault 5.
Guvernul arată în nota de fundamentare a proiectului ordonanței de urgență privind taxa de poluare auto că parcul de mașini din România are o vârstă medie de peste 13 ani, iar autoturismele cu norma de poluare non-euro, Euro 1 și Euro 2 reprezentau, în 2005, aproximativ 90% din structura acestuia.
„La nivelul Uniunii Europene se discută tot mai intens asupra unei directive de scoatere din circulație începând cu anul 2011 a autoturismelor non-euro. În aceste condiții, România va asigura de la bugetul de stat toate costurile de casare și dezmembrare a autoturismelor non-euro”, se arată în document.