Legislație rutieră

Mașinile înmatriculate în Bulgaria ar putea circula în țară doar 90 de zile pe an



Mașinile înmatriculate în Bulgaria ar putea circula în România doar 90 de zile pe an. Foto adevarul.es
Mașinile înmatriculate în Bulgaria ar putea circula în România doar 90 de zile pe an. Foto adevarul.es

Șeful Direcției Rutiere din Poliția Română, Lucian Diniță, a declarat, ieri, că printre propunerile formulate de Poliție legat de schimbarea legislației rutiere se numără și faptul ca mașinile înmatriculate în Bulgaria să poată circula în țară doar 90 de zile pe an.
Lucian Diniță a spus că această propunere, precum și cele anunțate săptămâna trecută de șeful Poliției Române, Liviu Popa, urmează să fie promovate la nivel legislativ.
În legătură cu unele informații apărute în presă, potrivit cărora amenzile rutiere ar putea fi acordate în funcție de venitul persoanei sancționate, Diniță a spus că acest lucru este „exclus”.
De asemenea, Diniță a spus că nu s-a pus niciodată problema ca Poliția să aibă competențe în confiscarea mașinilor în urma unor contravenții și că nici nu se va întâmpla acest lucru.
Șeful Direcției Rutiere a precizat că deocamdată acestea sunt doar propuneri, care sunt analizate la nivelul Poliției.
Șeful Poliției Române, Liviu Popa, a declarat, vineri seară, la Realitatea TV, că legislația rutieră va suferi o serie de schimbări, respectiv amenzile pentru cetățeni vor deveni mai usturătoare, însă se va elimina sistemul „inutil” cu puncte, iar permisele nu vor mai putea fi ridicate atât de ușor.
Liviu Popa a spus că penalizarea cu puncte nu este un sistem eficient, pentru că nu a produs nici un efect dorit.
El a spus că vrea amenzi mult mai usturătoare pentru șoferii ce comit nereguli la regimul vitezei, arătând că „dacă o persoană își permite să cumpere un bolid, poate să-și ia și o amendă de 2.000 de euro”.
Pe de altă parte, Popa a spus că permisele de conducere nu vor mai putea fi suspendate sau ridicate atât de ușor, arătând că pentru depășirea liniei continue, de exemplu, nu trebuie să fie necesară o astfel de măsură.
Totodată, Popa a spus că vrea să introducă legea răspunderii obiective, după modelul Ungariei, care la un an după adoptarea actului normativ și-a redus numărul accidentelor la nivelul anului 1964. Această lege prevede ca tot ce înseamnă răspundere contravențională să cadă pe proprietarul mașinii cu care s-a comis neregula, indiferent de cine o conduce. De asemenea, procesul verbal prin care se constată amenda este executoriu, neputând fi contestat.