Un control derulat săptămâna trecută la Serviciul de Ambulanță Suceava, de o comisie din care au făcut parte și doi medici care lucrează la SMURD în județele Bistrița-Năsăud și Iași, a readus în actualitate o serie de neajunsuri, cum ar fi lipsa spațiului în câteva substații, care lasă mașinile pe drumurile publice și expuse intemperiilor, pregătirea insuficientă a personalului sau folosirea incorectă, de către asistente, a aparaturii. Din cauza acestor deficiențe, Serviciul de Ambulanță Suceava a fost cât pe ce să nu obțină o nouă autorizație de funcționare, a informat ieri purtătorul de cuvânt al Direcției de Sănătate Publică (DSP) Suceava, Adrian Popescu.
Potrivit responsabilului de relațiile cu presa, la Gura Humorului, autosanitarele sunt parcate în stradă, în fața sediului, unde riscă să fie accidentate, o situație similară fiind întâlnită și la Vatra Dornei și Siret, unde ambulanțe scumpe, care costă între 200 și 400 mii lei, stau afară și sunt distruse de vremea rea.
Vremea rea strică instalațiile electrice ale mașinilor și aparatele din dotare
„Voi propune ca la Gura Humorului mașinile să fie parcate în curtea secției de ginecologie a spitalului din localitate. Măsuri vor trebui luate și la Vatra Dornei, o zonă rece, cu umiditate mare, și unde ambulanțierii au semnalat de mai multe ori că au probleme cu instalațiile electrice ale mașinilor sau cu aparatele aflate în dotare. Vom ruga autoritățile locale să ne sprijine”, a spus Adrian Popescu.
El a adăugat că, în urma verificărilor, comisia de evaluare a Serviciului de Ambulanță a mai constatat deficiențe în utilizarea de către asistente a defibrilatoarelor și a materialelor de resuscitare și a sesizat necesitatea ca trusa de prim ajutor să fie organizată în așa fel încât echipajul să aibă acces imediat la tubul de oxigen sau la balonul de ventilație, care să fie folosite la maxim și în cel mai scurt timp.
Totodată, comisia a atras atenția asupra importanței perfecționării tuturor angajaților în condițiile în care doi medici nu sunt instruiți corespunzător, și a recomandat ca la instruirea personalului mediu, care este coordonată în mod normal de directorul medical al Serviciului de Ambulanță, să fie implicați și medici de la Unitatea Primire a Urgențelor de la Spitalul Suceava și de la secția de Terapie Intensivă din cadrul acestei unități sanitare.
Autorizat pentru trei ani, dar cu condiția de a mai remedia din deficiențe
În același timp, echipa venită în control a avertizat asupra necesității ca uniformele personalului să fie depozitate într-un spațiu corespunzător, iar ținuta angajaților aflați de serviciu să fie completă și să nu cuprindă doar piese disparate. În discuție a fost luată și problema clădirilor insalubre în care se desfășoară activitatea în unele zone, îndeosebi la Gura Humorului, unde imobilul ar trebui renovat în totalitate.
„Comisia de evaluare a apreciat progresul realizat de Serviciul de Ambulanță Suceava în ultimii doi ani și a recomandat autorizarea lui pentru o perioadă de trei ani, cu respectarea tuturor recomandărilor făcute, inclusiv acelea de organizare internă a instruirii personalului. Raportul a fost înaintat conducerii DSP, în vederea eliberării autorizației de funcționare, care este absolut necesară pentru încheierea contractului cu Casa de Asigurări de Sănătate. Vom monitoriza permanent activitatea de la Ambulanță, pentru a vedea în ce măsură sunt puse în practică recomandările făcute”, a punctat Adrian Popescu.