– Creșteri salariale în două tranșe de pînă la 8%, subvenționare unor proiecte în limita a 5% din PIB și plata unor datorii restante
Ministrul de stat Marko Bela a declarat miercuri, în conferința de presă a UDMR, că propunerile făcute în timpul negocierilor de până acum sindicatelor din Educație reprezintă suma maximă pe care o poate aloca Guvernul din bugetul pe 2006.
Creșteri salariale în două tranșe de până la 8%, subvenționare unor proiecte în limita a 5% din PIB și plata unor datorii restante, reprezintă, potrivit declarațiilor lui Marko Bela, „maximum ce poate fi oferit profesorilor”.
Prezent la negocierile de până acum cu lideri sindicatelor din Educație, Marko Bela a declarat că discuțiile cu cadrele didactice pot fi continuate, dar că oferta Guvernului nu va fi majorată.
„În condițiile unui buget extrem de auster, este maxim ce poate fi oferit profesorilor. În continuare se poate dialoga, negocia, dar, în ceea ce privește sumele, nu-au cum să fie modificate”, a spus ministrul.
Întrebat dacă în spatele protestelor sindicale din ultimele zile sunt interese politice, reprezentantul UDMR a opinat că acest lucru este posibil, dar că nu are nici o dovadă în acest sens.
El a mai ținut să arate că, până acum, nu a existat nici un Guvern în România care a atribuit o importanță atât de mare sindicatelor din Educație și negocierilor cu aceste sindicate.
Secția de conflicte de muncă a Tribunalului București a amânat pentru vineri decizia legată de legalitatea grevei din Educație, după ce reprezentanții profesorilor au invocat nulitatea cererii pe care Ministerul Educației și Cercetării a adresat magistraților și care este semnată de noul ministru.
Cadrele didactice se află în cea de-a doua săptămână de grevă generală, ele oprind lucrul în 7 noiembrie. Profesorii au negociat în mai multe rânduri cu Guvernul, în acest conflict intervenind chiar și președintele Traian Băsescu, fără ca sindicatele să obțină însă tot ceea ce au cerut.
Guvernul a propus profesorilor o majorare salarială de opt la sută în două tranșe, plata unor drepturi bănești restante, precum și alocarea a cinci la sută din PIB pentru Educație, însă numai pe bază de proiecte.