Asfalt încins

Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift



Câștigătorii primei etape a Campionatului Național de Drift
Câștigătorii primei etape a Campionatului Național de Drift

Vuiet de motoare, scrâșnet de roți pe asfaltul fierbinte, nori de fum, acrobații auto și multă adrenalină, de asta au avut parte mii de suceveni în cele două zile ale Campionatului Național de Drift, a cărui primă etapă s-a ținut la Suceava, în zilele de 23 și 24 mai.
Piloți veniți din toată țara au încins pista amenajată în parcarea Shopping City Suceava, demonstrându-și calitățile de drifteri în fața unui public pe care l-au lăsat adeseori cu gura căscată de uimire prin manevrele lor îndrăznețe, executate cu o precizie uimitoare și cu multă siguranță de sine.
Ziua de sâmbătă a fost dedicată antrenamentelor, șoferii având ocazia să se familiarizeze cu traseul, cu scopul de a avea o evoluție cât mai bună în ziua de concurs. Prezența lor a atras o mulțime de oameni în parcarea SCS, unde au putut fi admirate atât mașinile celor 23 de competitori, special modificate pentru acest sport spectaculos, dintre care unele de peste 500 de CP, cât și expoziția de mașini tunate, printre care „roiau” frumoase animatoare. Printre exponate s-a remarcat îndeosebi prezența unui Shelby Mustang desprins parcă din filmele cu Batman, în rol de Batmobil, al președintelui Federației Române de Drift, Gabi Onofrei, dar și Audiul de un roșu aprins, cu geamuri albastre, al unui sucevean din Rădăuți.
Duminică s-a dat lupta pentru titlul de campion, concurenții intrând în cursă când singuri, când în tandem, pentru a parcurge circuitul nu doar în viteză, ci și cât mai spectaculos, dar, în același timp, fără greșeli.
Nu e de mirare că, de dimineața și până spre seară, spectacolul auto extrem a fost savurat de cei mari și cei mici deopotrivă, de femei și de bărbați, pista de concurs fiind tot timpul înconjurată de mii de ochi curioși, în ciuda valurilor de praf, fum sau pulbere din stingătoarele de incendii.
Cei care au vrut să trăiască fiorii vitezei în postura de pasageri în bolizii de drift au avut această ocazie în cadrul programului de taxi drift.
Trei mașini scoase din competiție înainte de calificări
Chiar dacă toți piloții au dat dovadă de o pregătire temeinică, necesară pentru un astfel de sport care implică și un grad de periculozitate, factorul non-uman s-a dovedit „veriga slabă”.
Trei dintre concurenți, dintre care doi suceveni, nu au mai putut intra la calificări, apoi în finală, din cauza problemelor apărute la mașinile cu care s-au înscris în competiție.
„Este motosport, e și normal să mai cedeze materialele. Sunt mașini modificate la maxim, automat mai sunt și piese care cedează. S-a încercat remedierea lor, dar, din păcate, pentru trei dintre ele nu s-a reușit”, a explicat Răzvan Frățianu, campion național și european la drift, căruia i se datorează organizarea de competiții de drift la Suceava.
„Sucevenii noștri s-au descurcat foarte bine. Din nefericire, unul dintre ei, Andrei Troașe, se numără printre cei pe care mașina i-a lăsat pe margine – din cauza unui diferențial și a unei planetare rupte. I-a fost înlocuită o planetară, a reintrat în concurs, dar a cedat iar planetara, încât nu mai poate concura. Al doilea concurent rămas fără mașină este tot un sucevean, Florin Olenici, debutant. Am fi vrut cu mare drag să intre la etapa aceasta, care ar fi fost prima din viața lui, doar că mașinii i-a cedat ambreiajul și nu a mai putut fi refăcută”, a adăugat Răzvan Frățianu, care și-a asumat și rolul de prezentator al competiției, în perioadele în care nu s-a aflat la volan.
Aceeași problemă, cu ambreiajul, a avut-o și unul dintre piloții din Iași, Costi Comănescu.
Pe circuit au mai putut fi admirați și alți piloți suceveni – Bogdan Pădurariu cu un Audi Urquattro de 550 CP, convertit la tracțiune spate, și Mihai Maxim – BMW E36 2,5 Turbo de 400 CP.
Obstacole depășite de ambiție
Bogdan Pădurariu este din Câmpulung Moldovenesc și participă la astfel de competiții, pentru al cincilea an consecutiv, cu un autoturism care nu se numără printre cele favorabile driftului, dar pe care l-a modificat singur, până a obținut o mașină cu care face figură frumoasă în concursuri.
„Am ales această mașină pentru că nu am avut bani pentru a începe un proiect cu un BMW, Nissan sau ce se mai poartă în sportul acesta. Am renunțat la tracțiunea integrală și așa am început să fac drift. Mașina am dezvoltat-o în ultimii cinci ani. An de an a suferit modificări, și la putere, și la suspensii, iar în ultima iarnă am lucrat doar la aspectul exterior. Chiar și așa, costurile nu sunt deloc neglijabile. Se adună foarte mulți bani investiți în mașină, nici nu vreau să mai fac un calcul”, a spus Bogdan Pădurariu, care, dacă ar fi să o ia de la capăt, tot de acest sport s-ar ocupa, doar că ar ști cum să fie mai eficient în modificarea și dotarea mașinii.
Cum și costurile de participare la asemenea competiții sunt destul de mari, fără ajutorul sponsorilor nu ar putea fi prezent la asemenea manifestări. Prezența sa în competiție se datorează și celui care l-a inițiat în drifting, „veteranul” Răzvan Frățianu, membru fondator al Federației Române de Drift.
Peste 20.000 de suceveni au urmărit Campionatului Național de Drift
Competiția națională de la Suceava s-a bucurat de prezența unui alt pilot consacrat din România, vicecampionul național Sorin Ene, apreciat de public la fiecare din intrările sale pe pistă.
Prima etapă a Campionatului Național de Drift – Toyota Suceava Drift Series s-a dovedit a fi un eveniment apreciat de o mulțime de suceveni, care au venit cu mic cu mare să vadă evoluția piloților de drift, să îi încurajeze, să-i răsplătească cu aplauze, de fiecare dată când aceștia au făcut manevre spectaculoase, soldate adeseori cu nori de fum și miros de cauciuc topit.
Un sport „lunecos” și zgomotos, dar impresionant
Curse spectaculoase, întoarceri zgomotoase, cu scrâșnet de roți și fum, manevre uimitoare și demonstrații uluitoare de precizie, sânge rece și abilitate în manevrarea mașinii, așa poate fi descris pe scurt driftingul, un nou sport motorizat, originar din Japonia, dar care în scurt timp a atras sute de milioane de fani în toată lumea. Driftingul înseamnă să parcurgi un circuit stabilit fără să mergi drept, ci numai pe o parte și pe alta a axului drumului, cu acele spectaculoase “alunecări” ale mașinii care și dau numele sportului.
Câștigătorii Primei etape a Campionatului Național de Drift – Toyota Suceava Drift Series
După o „luptă” aprigă pe traseu, între doi veterani ai driftului din România, au fost desemnați câștigătorii Campionatului Național de Drift, etapa 1, de la Shopping City Suceava:
Sorin Ene, București – Locul I
Fondatorul primei școli de Drift din România și pilot profesionist de drift, Sorin Ene a mărturisit că s-a simțit extraordinar pe parcursul competiției, mai ales că a putut concura alături de doi dintre elevii săi, doi tineri extrem de talentați.
Răzvan Frățianu, Suceava – Locul II
Pilotul sucevean și-a dovedit încă o dată măiestria pe circuitul de competiție în fața publicului foarte numeros prezent la finala din parcarea SCS. Răzvan Frățianu reprezintă de fiecare dată cu succes Suceava în competițiile de drift naționale și internaționale și are la activ titlul de campion național în 2011 și un titlu de vicecampion național în 2012.
Ciprian Croitoru, Botoșani – Locul III
Vlad Stănescu, București – Locul IV
Arbitri: Gabi Imre, Brașov, cu sprijinul lui Andrei Troașe din Suceava și al lui Gabriel Onofrei din Brașov.
Au primit diplome de participare toți concurenții, dar și cei care s-au implicat în organizarea evenimentului și au făcut posibilă prezența campionatului național de drift și anul acest la Suceava: Shopping City Suceava și Toyota Suceava, Audio Class Drift Team, Global prin Depozitul de Folie și Parbriz Center.


Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Răzvan Frățianu și Sorin Ene
Răzvan Frățianu și Sorin Ene
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Manevre periculoase, mașini tunate, fum și adrenalină, în prima etapă a Campionatului Național de Drift
Câștigătorii primei etape a Campionatului Național de Drift
Câștigătorii primei etape a Campionatului Național de Drift


Recomandări