Târgurile produse alimentare Indagra și Alimenta, expoziția de bunuri de larg consum Tibco și târgurile de produse tradiționale au atras în acest an cei mai mulți vizitatori la Romexpo, care a organizat 46 de târguri și expoziții la care au venit aproximativ 300.000 de persoane.
„Rezultatele înregistrate de-a lungul acestui an au evidențiat o creștere cu 30% în materie de firme expozante, respectiv suprafața expozițională închiriată comparativ cu anul 2011, când au fost organizate 38 de târguri, în cadrul cărora au participat 2.000 de firme expozante, fiind vizitate de 230.000 de persoane”, a declarat agenției MEDIAFAX Mariana Suciu, directorul general al Romexpo.
În acest an, Romexpo a organizat un număr record de evenimente, respectiv 46 de târguri și expoziții, care au reunit peste 2.600 de firme din 43 de țări și un număr de 300.000 de vizitatori.
Târgul internațional de bunuri de larg consum (Tibco) desfășurat în perioada 31 mai-3 iunie, concomitent cu Târgul de produse tradiționale și artizanat și Kidex (expoziție de produse și servicii pentru bebeluși, copii, viitoare mămici și părinți) a atras cei mai mulți vizitatori, respectiv 90.000.
Alimentele au fost și ele un punct de atracție pentru aproximativ 50.000 de vizitatori care au trecut porțile Romexpo în perioada 31 octombrie-4 noiembrie pentru Indagra (agricultură, horticultură, viticultură și zootehnie), Alimenta (târg internațional pentru industria alimentară), Expo Drink & Wine (târg de vinuri și băuturi alcoolice) și Târgul de produse tradiționale.
Târgul de turism, TMA (Festival de spiritualitate, medicină alternativă și terapii complementare) și un târg de produse tradiționale au adus la Romexpo în perioada 15-18 martie circa 25.000 de vizitatori. Un număr similar au trecut porțile centrului expozițional în intervalul 11-13 mai, atrași de ofertele de angajare de la târgurile E-jobs Expo și Edu (Expoziție internațională de oferte educaționale și pregătire profesională, documentație, cărți și material didactic, echipamente și mobilier școlar, rechizite).
Construcțiile și amenajările au atras și ele un număr important de persoane. Astfel, aproximativ 15.000 de vizitatori au venit între 29 martie și 1 aprilie pentru Construct Expo, Ambient Expo, Antique Market (târg de obiecte de artă și antichități), Expo Flowers&Garden (expoziție internațională de flori, amenajări peisagistice și grădinărit) și un alt târg de produse tradiționale.
Târgul de turism de toamnă, desfășurat în perioada 11-15 noiembrie, Romhotel (expoziție internațională de echipamente, mobilier și dotări pentru hoteluri și restaurante) au atras, de asemenea, în jur de 15.000 de persoane.
Târgurile de produse tradiționale se bucură de un succes constant, iar Romexpo nu a ezitat să le exploateze. Au fost organizate 11 astfel de manifestații în acest an, în paralel cu diverse alte târguri.
Și Cosmetics Beauty Hair (expoziție internațională de produse și echipamente pentru cosmetică, îngrijire corporală și coafură), care a avut loc între 20 și 23 septembrie, alături de Expo ITP (expoziție internațională de contractări pentru confecții, textile, pielărie și încălțăminte) și nelipsitul târg de produse tradiționale au primit aproximativ 15.000 de vizitatori.
„În pofida situatiei economice dificile, începând cu acest an, din ce în ce mai multe firme au ales să investească mai mult în promovare prin participarea la expoziții, conștientizând că astfel de manifestări reprezintă o ocazie de a-și prezenta potențialul, de a stabili noi relații sau de a-și fideliza clientii tradiționali, cât și pentru oportunitatea identificării de proiecte ce vizează investițiile viitoare. Contactul direct dintre furnizor și beneficiar rămâne, pâna la urmă, cel mai eficient mod de promovare și vânzare a produselor sau serviciilor”, a mai spus Mariana Suciu.
Complexul expozițional Romexpo are ca acționar majoritar Camera de Comerț și Industrie a României.