Săptămâna viitoare

Mănăstirea Putna va găzdui o întâlnire decisivă în vederea redeschiderii căii ferate



Mănăstirea Putna
Mănăstirea Putna

Discuțiile despre redeschiderea traficului feroviar pe linia secundară Dornești-Puna, ceea ce ar însemna trenuri directe de la Suceava și chiar de la Iași până la Putna, se vor relua la un nivel fără precedent până acum, cu o dezbatere ce va avea loc săptămâna viitoare la Mănăstirea Putna. Joi, 24 martie, la inițiativa CFR Călători, mănăstirea va găzdui o dezbatere care va fi decisivă cu privire la reluarea sau nu a traficului feroviar. La întâlnire vor participa primari din localitățile tranzitate de această linie, directori ai școlilor din zonă, șefi de la CFR, autorități județene, reprezentanți ai bisericii și ai comunității. Fiecare este așteptat cu argumente prin care să îi convingă pe cei de la CFR Călători că merită să redeschidă traficul feroviar.
Argumentele pentru redeschiderea traficului feroviar
Șeful Regionalei CFR Călători Iași, Constantin Axinia, a subliniat că această întâlnire va fi decisivă în stabilirea oportunității introducerii de trenuri pe această linie secundară.
„Am avut destul de multe solicitări privind dorința localnicilor de a avea din nou tren. La această întâlnire așteptăm propuneri concrete, date din care să rezulte că aceste trenuri sunt necesare și vor avea public călător”, a explicat directorul Regionalei CFR Călători Iași. El a precizat că la întâlnire va participa și directorul comercial de la nivel național al companiei.
Principalii călători ai trenurilor spre Putna ar urma să fie elevii care fac naveta la Suceava sau Rădăuți, studenții care merg la Suceava sau Iași, localnicii navetiști și, în weekend, turiștii și pelerinii care vor să ajungă la mănăstire fără a fi nevoiți să schimbe mai multe mijloace de transport, din Suceava sau din Iași.
Primarul comunei Putna, Gheorghe Coroamă, unul dintre susținătorii redeschiderii traficului feroviar, a declarat că la întâlnirea din 24 martie atât el, cât și alți primari vor veni cu argumente privind redeschiderea traficului feroviar. Primarul a arătat că pe lângă utilitatea locală a acestei linii nu trebuie uitată importanța turistică a unei legături feroviare de tradiție, spre Mănăstirea Putna. Înainte de închiderea liniei exista un tren direct care circula de la Iași la Putna și care ar putea fi o opțiune din punct de vedere turistic, dar și pentru numărul mare de studenți din zona Rădăuți – Putna care studiază la Iași.
Principala problemă: starea liniei și timpii mari de parcurs
Trenurile de la Suceava și până la Putna au fost anulate în anul 2012, iar de atunci acestea circulă doar de la Suceava și până la Dornești. Motivul oficial al deciziei a fost legat de numărul scăzut de călători. Cel mai mare impediment în redeschiderea traficului este legat de starea proastă a liniei. Înainte de închiderea traficului, de la Rădăuți la Putna se circula cu cel mult 40 de kilometri la oră, iar între timp linia s-a degradat și mai mult. Un tren de la Suceava la Putna făcea în 2012 peste două ore și jumătate, asta și în condițiile în care se pierdea foarte mult timp cu manevrele de schimbare a sensului de mers, în stația Dornești.



Recomandări

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie
Trenuri electrice aduse din Luxemburg pentru ruta Suceava – București. Operatorul estimează că le va pune în circulație din noiembrie

Contract semnat, inclusiv pentru execuția electrificării căii ferate de la Dărmănești și până la frontiera cu Ucraina

Perspective reale pentru electrificarea liniei care leagă România de Ucraina, prin județul nostru
Perspective reale pentru electrificarea liniei care leagă România de Ucraina, prin județul nostru

Polițiștii i-au avertizat pe tineri, timp de o săptămână, privind „Selfie-ul pe tren”, o nebunie care a provocat doi morți și doi răniți grav în județul nostru