Managerii multinaționalelor prezente în România se plasează pe locul opt într-un top realizat la nivel mondial după puterea de cumpărare, întrecându-i pe directorii din Austria, Franța, Germania, Marea Britanie sau SUA, potrivit unui studiu realizat de frima de consultanță Hay Group. „Cererea în creștere de manageri experimentați și o mobilitate ridicată a talentelor pe piața globală determină ca salariile pentru manageri din România să crească și apreciem ca acest lucru se va întâmpla în viitorul apropiat. Creșterile salariale raportate pentru manageri au fost de aproximativ 12 % în 2008 și își mentin același trend scendent în 2009”, a declarat Alina Popescu, Reward Information Services Manager Hay Group România.
La rândul său directorul general Hay Group România, Harry Meintassis, consideră că nevoia de specialiști și beneficiile pe care le primesc directorii au avut un rol important în evoluția salariilor manageriale.
„Managerii se bucură de pachete din ce în ce mai sofisticate de beneficii, cum ar fi bonusuri pe termen lung pentru o performanță susținută a companiei mai mare de doi ani, planuri de acțiuni, asigurări de viață, medicale, planuri de pensii private. Companiile nu se mai limitează de mult în a oferi beneficii ce de acum au devenit o comoditate cum ar fi mașina de serviciu, tehnologie IT și telefoane mobile de ultimă generație. În acest context, România a devenit deja un El Dorado pentru manageri, în special pentru cei din Asia unde veniturile disponibile sunt considerabil mai mici”, a explicat Meintassis.
Studiul privind puterea de cumpărare a salariilor managerilor fost realizat în 51 de țări din lume și a luat în considerare remunerația medie a unui șef de departament sau unitate de business într-o companie mare mulținatională, taxele legale pentru acest salariu și costul vieții. Puterea de cumparare a managerilor în fiecare țară a fost mai apoi indexată, folosind-o pe cea din SUA ca linie de bază. De asemenea, moneda din fiecare țară a fost raportată la dolarul american.
La nivel mondial România s-a plasat pe locul opt, după ce anul trecut a ocupat poziția 22.
Raportul Hay Group arată că managerii din zone cu creșteri economice semnificative precum Orientul Mijlociu, Asia și Estul Europei au cea mai mare putere de cumpărare. De asemenea, costul vieții este determinat din ce în ce mai mult de factorii locali, menținând destul de ridicatevaloriile relative ale salariilor din management.
Astfel, managerii din Qatar au cea mai mare mai mare putere de cumpărare din lume, pe locurile doi și trei clasându-se cei din Emiratele Arabe și Aradia Saudită. Locurile patru-șapte sunt atribuite executivilor din Hong Kong, Turcia, Oman și Kuweit, iar Rusia și Thailanda se plasează pe locurile nouă și zece în topul Hay Group.
Clasamentul arată că managerii multinaționalelor din România au o putere de cumpărare superioară directorilor din Polonia (locul 14), Austria (15), Germania (18), Elveția (20), Cehia (28), Franța (33) sau Ungaria (40).
Directorii multinaționalelor din Statale Unite ale Amercii sunt pe locul 41 în ceea ce privește puterea de cumpărare, în timp ce britanicii se clasează abia pe locul 47.
Costul vieții din Finlanda și Suedia îi plasează pe directorii din aceste țări pe ultimele locuri în topul Hay.
Compania internațională de consultanță în management Hay Group are 89 de birouri în 47 de țări și peste 7.000 de clienți internaționali din sectorul privat si public, din toate domeniile de activitate.