Majoritatea internauților români citesc zilnic între două și cinci bloguri



Majoritatea internauților români citesc zilnic între două și cinci bloguri, numai 2,9% lecturând mai mult de 50, este rezultatul unui studiu de audiență al blogurilor realizat pe cele mai vizitate 40 de bloguri românești, informează un comunicat. Studiul, realizat de agenția Standout, face un profil al cititorului român de bloguri și arată și potențialul de influență al acestui canal de comunicare online.
Astfel, blogurile sunt accesate în principal de persoane tinere, cel mai frecvent cu vârste de 20 – 35 ani (73,7%), cu venituri și studii peste media utilizatorilor de internet. Astfel, majoritatea cititorilor de bloguri din segmentul 20 – 35 de ani au studii superioare finalizate (49,5%) și peste o treime au studii aprofundate, în timp ce, în plan financiar, 17% au venituri de peste 3.000 de lei și 34% au venituri între 1.000 și 3.000 de lei.
În ceea ce privește vârsta, cel mai important segment de cititori de bloguri este al persoanelor de 20-25 ani (36,7%), urmat de grupul 25-31 ani (27,1%), apoi de cel al persoanelor cu vârste de 31-45 de ani (18,6%). Tinerii de 15-19 ani citesc bloguri doar în proporție de 13,2%.
Potrivit studiului, cititorii de bloguri sunt utilizatori experimentați de internet și interacționează într-o proporție semnificativă cu blogurile pe care le citesc. Peste jumatate din respondenți folosesc internetul de peste șapte ani (50,3%), în timp ce 34,9% folosesc internetul de 4-7 ani. Proporția celor care îl folosesc de 1-3 ani este redusa (12,4%), în timp ce internauții care se află la primele experiențe pe internet sunt aproape inexistenți pe blogurile românești (6luni – 1 an – 1,3%, sub 6 luni – 1,2%).
Principalele motive pentru care utilizatorii de internet citesc bloguri sunt distracția (70% din răspunsurile la studiul Standout) și noutățile (32,7%), în timp ce 16,3% accesează blogurile pentru sentimentul de apartenență la o comunitate.
În ceea ce privește interacțiunea cu blogurile citite, 44,7% dintre internauți au comentat cel puțin o dată pe blogul pe care au răspuns chestionarului studiului, iar nucleul de cititori activi care comentează foarte des sau aproape la fiecare articol reprezintă 6,6 din totalul cititorilor.
Cititorii sunt fideli blogurilor pe care le citesc, 52,5 % dintre ei accesând zilnic sau de câteva ori pe zi blogurile preferate, 24,3% de câteva ori pe săptămână, în timp ce doar 10,6% intră pe bloguri săptămânal și 12, 5% o data pe lună sau mai rar.
Marea majoritate a cititorilor (51,2%) urmăresc zilnic între două și cinci bloguri, în timp ce numai 2,9% dintre respondenți citesc peste 50 de bloguri. Între aceste extreme se regăsesc, ca proporție, cei care declară că accesează un singur blog (8,4%).
Studiul menționează că, în ceea ce privește modul de lecturare a blogurilor, RSS-ul este folosit destul de puțin la citirea blogurilor românești (17,7%), principala metoda de accesare a blogurilor fiind scrierea directă a adresei în browser (41,5%) sau adăugarea ca pagină favorită (bookmark) în browser (31,2%).
Raportul face referire și la capacitatea de a influența pe care o au blogurile, 68,9 % din cititori apreciind ca și-au schimbat sau și-au întărit cel puțin o dată părerea despre un produs, un serviciu sau o companie în urma lecturării opiniilor și postărilor bloggerilor despre acestea. În plus, 59,9% din respondenți au spus că și-au schimbat sau consolidat opiniile vizavi de diverse chestiuni în urma influenței exercitate de bloguri.
„Cititorul român de bloguri e tânăr, cu studii și venituri peste media utilizatorului de internet, are experiență pe internet, interacționează cu blogurile citite și cu ceilalți cititori, este fidel blogurilor preferate și le recunoaște influența”, spune Ionuț Oprea, Manager Standout.
Studiul a fost realizat în februarie 2009, cu ajutorul a 8.200 de cititori de bloguri, care au răspuns unui chestionar online pe parcursul a trei săptămâni. Standout a realizat studiul în parteneriat cu mai multe agenții de publicitate din România care și-au manifestat, până în prezent, interesul pentru bloguri.
Standout este o agenție de marketing online neconvențional fondată în 2007, sub numele Blog Agency.