Majorarea taxei auto va stopa importurile second hand; va încuraja achiziția de mașini produse local



Majorarea taxei auto va duce la stoparea importurilor de mașini second hand și va încuraja achiziția de vehicule produse în România, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentanții a două dintre cele mai importante portaluri de anunțuri auto locale.
„Dacă în 2009, în mai mult de jumătate dintre ofertele auto second hand era vorba de mașini importate, anul acesta ponderea lor a scăzut la 30%. Odată cu majorarea taxei de poluare nu va mai renta aducerea mașinilor de peste graniță, astfel că, în curând, vom asista la importuri auto second hand spre zero”, a arătat directorul general al site-ului de oferte auto autovit.ro, Attila Okanyi.
El a explicat că piața mașinilor rulate se va axa pe flote de mașini recuperate de firme de leasing și pe vehicule comercializate de dealeri care s-au orientat și spre acest segment.
La rândul său, directorul general al portatului auto.ro, Bogdan Axinia, spune că achiziția de vehicule rulate nu va mai fi rentabilă, întrucât prețurile vor ajunge să le echivaleze pe cele ale mașinilor noi produse în România.
„Cred că majorarea taxei de poluare este în beneficiul constructorilor locali, Dacia și Ford, și tot mai mulți români vor prefera să cumpere aceste mașini”, a afirmat reprezentantul auto.ro.
El a adăugat că, în prezent, prețul mediu de vânzare al unui autoturism second hand este de aproape 6.000 de euro, cu 21% mai mic față de aceeași perioadă a anului trecut.
Conform unei analize autovit.ro, vechimea medie a autoturismelor rulate aflate la vânzare este de opt ani.
Înmatriculările de mașini second hand au scăzut în primele zece luni cu 18%, la 146.644 unități, potrivit datelor Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatricularea Vehiculelor.
Ministrul Mediului și Pădurilor, Laszlo Borbely, a anunțat, miercuri, că taxa auto va fi majorată, de la 1 ianuarie 2011, cu 25 – 50%, pentru a stopa intrarea în România a mașinilor second-hand.
Borbely a spus în ultimul an au fost aduse în România 120.000 de mașini second-hand, din care multe mai vechi de zece ani.