Nervi și bani pe apa sâmbetei

Mai mulți suceveni au fost trași pe sfoară de reprezentanții unui magazin de mobilă, pierzând sume importante de bani



Magazinul Moblight se afla pe strada Humorului, la intrarea în Șcheia
Magazinul Moblight se afla pe strada Humorului, la intrarea în Șcheia

Visul unor suceveni de a avea un cămin primitor, decorat după ultimele tendințe, este tot mai departe de a deveni realitate, asta după ce au plătit bani frumoși pentru a-și mobila casele, însă și-au dat seama că au căzut în plasa unor șarlatani care ar fi fugit cu banii, pierzându-și urma.
11 plângeri au ajuns pe masa Oficiului pentru Protecția Consumatorilor (OPC) Suceava, reprezentanții instituției demarând o anchetă. Spun despre clienți că au comandat mobilier, saltele sau decorațiuni pentru care au achitat avansuri între 1.500 și 3.000 de lei, ba mai mult, unii chiar au plătit întreaga sumă, de aproape 5.000 de lei. La câteva săptămâni după, când au vrut să-și ridice comanda, n-au mai dat de nimeni de la magazin.
Pe sediul aflat la intrarea în Șcheia a fost pus lacătul, iar o foaie albă pe care scrie „Inventar” este singura „explicație pe care au primit-o păgubiții. De asemenea, mesajul este însoțit de două numere de telefon la care nu mai răspunde nimeni.
Comenzile nu au mai ajuns la destinație
Mobilight Decor este un magazin care vinde mobilă, accesorii, saltele, electrocasnice, decorațiuni de interior și se recomandă ca fiind unic partener Staer și Euromobila în Suceava. De fapt, păgubiții cred că asocierea cu nume de furnizori puternici, deja consacrați pe piața din domeniu, a fost un truc al magazinului pentru a atrage și mai mulți clienți cărora să le câștige încrederea. Totodată, magazinul este de mulți ani pe piața suceveană, fapt care plusa la capitolul credibilitate.
Varietate, calitate și prețuri de nerefuzat sunt atuurile cu care se recomandă Moblight, descriere cu care clienții care au trecut în ultimele zile pragul Protecției Consumatorului cu siguranță nu sunt de acord.
Una dintre victimele înșelăciunii mărturisește că a plasat comanda la finele lunii februarie, a achitat un avans de 3.000 de lei, însă mobila nu a mai ajuns niciodată la destinație.
„Cei de la magazin au venit acasă, au luat măsurătorile, păreau serioși. Am achitat un avans de 3.000 de lei din cei 8.000 de lei, total, însă ne-au spus că este defectă casa de marcat și ne-au dat doar un bilet ștampilat. Mobila trebuia să fie gata într-o lună de zile, însă cam de două săptămâni nimeni nu mai răspunde la telefon, iar pe ușa magazinului scrie că e inventar”, ne-a povestit o clientă.
Aceasta a mai adăugat că a sunat și la sediul central, de la Galați, al firmei Staer, furnizorii magazinului, aceștia menționând că o parte dintre comenzi au fost finalizate, însă clienții vor trebui să achite de la zero produsele.
Nervi și bani pierduți
Vasile Latiș, comisarul-șef al OPC Suceava, a menționat că „începând cu data de 9 martie, instituția a înregistrat 11 reclamații care vizează Moblight Suceava. Sunt clienți din Suceava și Botoșani. Aceștia au achitat sume între 1.500 și 5.000 de lei pentru comenzile pe care le-au dat, însă ulterior reprezentanții magazinului nu le-au mai răspuns la telefon, iar la sediu nu mai este nimeni”.
Faptul că nu s-au dat în lături de la a plăti integral o mobilă pe care probabil nu o vor vedea prea curând îi va costa scump pe câțiva suceveni. Potrivit lui Latiș, unul dintre reclamanți a plătit integral o comandă de aproape 5.000 de lei, iar un altul, din Botoșani, a achitat și el integral comanda, aproape 4.700 de lei.
În alte cazuri, clienții momiți de reprezentanții magazinului au plătit avansuri de 3.000 de lei (dintr-un total de 8.000 de lei), 2.449 de lei (din totalul de 3.100 de lei, 2.000 de lei (din totalul de 7.000), 1.770 de lei (dintr-un total de 2.940 de lei), 1.000 (3.880 total), 2.699 de lei etc.
Vasile Latiș a mai arătat că se va adresa Poliției pentru a ancheta cazul.


Vasile Latiș :"Ne vom adresa Poliției"
Vasile Latiș :"Ne vom adresa Poliției"
Mai mulți suceveni au fost trași pe sfoară de reprezentanții unui magazin de mobilă, pierzând sume importante de bani
Mai mulți suceveni au fost trași pe sfoară de reprezentanții unui magazin de mobilă, pierzând sume importante de bani
Mai mulți suceveni au fost trași pe sfoară de reprezentanții unui magazin de mobilă, pierzând sume importante de bani
Mai mulți suceveni au fost trași pe sfoară de reprezentanții unui magazin de mobilă, pierzând sume importante de bani
Magazinul Moblight se afla pe strada Humorului, la intrarea în Șcheia
Magazinul Moblight se afla pe strada Humorului, la intrarea în Șcheia


Recomandări

Auchan marchează 18 ani de la deschiderea primului magazin și sărbătorește, alături de clienți, cu peste 1.000 de oferte și reduceri senzaționale

Auchan marchează 18 ani de la deschiderea primului magazin și sărbătorește, alături de clienți, cu peste 1.000 de oferte și reduceri senzaționale
Auchan marchează 18 ani de la deschiderea primului magazin și sărbătorește, alături de clienți, cu peste 1.000 de oferte și reduceri senzaționale