Opinie unanimă

Mai mulți polițiști alocați pentru Suceava, singura măsură viabilă pentru reducerea numărului de accidente



Harta polițiștilor repartizați în vara acestui an
Harta polițiștilor repartizați în vara acestui an

Una din problemele cele mai acute și de actualitate din Suceava, legată de numărul mare de accidente grave și de faptul că în județul nostru se înregistrează de ani de zile cel mai mare număr de persoane decedate în accidente din România, ar putea fi combătută cât de cât eficient, chiar dacă nu neapărat pe termen scurt, prin reevaluarea alocărilor de agenți din promoția 2018 spre Suceava. Ar fi practic o primă măsură reală prin care mai marii Poliției Române să arate că vor să facă ceva pentru a reduce mortalitatea de pe șoselele din Suceava.
Atât conducerea IPJ Suceava, cât și sindicatele locale cer Poliției Române o reevaluare urgentă a alocărilor de agenți care termină școala în acest an.
Suceava, „cenușăreasă” la ultimele repartiții de tineri polițiști
Asta după ce, în vara acestui an, din 1.090 de tineri care au absolvit cele două școli de agenți de poliție din țară, cea de la Câmpina și cea de la Cluj-Napoca, doar șase au fost repartizați la IPJ Suceava.
Acestora li s-au mai adaugat încă opt agenți, care au venit prin transfer la cerere la Inspectoratul de Poliție Județean (IPJ) Suceava, din alte județe, și patru ofițeri.
Harta repartițiilor publicată de Monitorul de Suceava în exclusivitate în ediția din 26 iulie arată că, în timp ce la Suceava au fost distribuiți doar șase agenți, în Botoșani au fost 13, la Iași 29, la Bacău 14, la Neamț 15 și la Vaslui – 17. Harta repartițiilor a fost pur și simplu sfidătoare în cazul Ilfovului, unde au fost repartizați 560 din totalul de 1090 de absolvenți ai promoției 2018.
Se solicită alocarea a 50 de funcții în plus, de ordine publică și poliție rutieră
Referitor la aceeași problemă, comisarul Marius Ciotău, șeful Secției Rurale de Poliție Gălănești și președintele Corpului Național al Polițiștilor, organizația Suceava, a declarat:
„În ultimii 10 ani numărul funcțiilor operative, adică al polițiștilor care lucrează în stradă, a tot fost redus. Reducerea funcțiilor a fost semnalată anterior de corpul național al polițiștilor și problema nu poate fi rezolvată de la nivelul poliției județene, ci doar la nivel de IGPR și la minister. Apreciez că se impune a fi evidențiat că în urmă cu patru luni s-a solicitat mărirea schemei de personal la nivelul ordinii publice și al poliției rutiere cu 50 de funcții. Acum, avem susținerea din partea organizației centrale a CNP, adică a chestorului Stancu Petre – președinte al CNP, care va susține în cadrul ședințelor IGPR și MAI să fie aprobate cele 50 de locuri pentru Suceava”.
De precizat clar că aici este vorba de alocarea de funcții, adică de posturi în plus, pentru că la IPJ Suceava este o problemă legată și de numărul de posturi din sectorul operativ. Pentru că fără posturi nou create nu poți cere oameni mai mulți.
Se cer soluții pentru ocuparea funcțiilor și suplimentarea acestora
Spre finele acestui an, o altă promoție de agenți de poliție va încheia perioada de școlarizare. Polițiștii suceveni speră ca măcar această repartiție să fie mai favorabilă IPJ Suceava.
Sindicatul Național al Agenților de Poliție (SNAP) a transmis deja o solicitare oficială ministrului Afacerilor Interne în acest sens, în cadrul Conferinței Naționale Anuale a Sindicatului Național al Agenților de Poliție din România.
Vasile Grumăzescu, șeful Postului de Poliție Păltinoasa și liderul SNAP Suceava, a transmis:
„Din cauza faptului că în județul Suceava au loc frecvent accidente grave de circulație, întinderea teritorială a județului este mare comparativ cu alte județe, numărul autovehiculelor a crescut considerabil, iar numărul agenților din cadrul structurilor de poliție rutieră, cât și al celor din mediul rural este insuficient, am propus conducerii Ministerului Afacerilor Interne ca în regim de urgență să evalueze necesarul agenților de poliție din cadrul structurilor de poliție rutieră, cât și al celor din mediul rural, în vederea găsirii de soluții pentru ocuparea funcțiilor și suplimentarea acestora”.
Dotări pentru autoapărare și creșterea siguranței polițiștilor din stradă
Vasile Grumăzescu a transmis că s-a mai solicitat ca lucrătorii de poliție care execută activități specifice de poliție rutieră din mediul rural să fie echipați cu bluzoane reflectorizante în vederea completării echipamentului din dotare, cât și cu dispozitive cu lumină de culoare roșie.
„Am solicitat de asemenea ca lucrătorii de poliție din structurile operative să fie dotați cu bastoane cu electroșoc, cât și cu dispozitive tip body cameră”, a mai declarat Vasile Grumăzescu.
Și conducerea poliției județene a transmis ministerului de resort și conducerii Poliției Române un raport de necesitate privind funcțiile vacante și necesarul de oameni, la structurile de poliție rutieră, dar nu numai.
Polițiștii rutieri din teritoriu nu pot asigura nici măcar permanența
Realitatea din cifre este că Suceava se menține și în 2018 în fruntea listei privind numărul de morți în accidente rutiere, cel puțin până în această perioadă a anului.
O altă realitate, din teren, și din birourile de poliție, este că sunt foarte puțini polițiști rutieri în teritoriu care să lucreze efectiv în stradă. În județ mai există doar Biroul de Poliție Rutieră al municipiului Suceava, în timp ce în celelalte localități importante sunt doar formațiuni rutiere, cu câte un singur ofițer și încă vreo câțiva agenți.
Consecința este că Biroul Rutier al Poliției municipiului Suceava abia reușește să asigure două echipaje pe timp de zi și unul pe timp de noapte, pentru municipiul reședință de județ, 20 de comune arondate și două orașe, în timp ce formațiunile rutiere de la Câmpulung Moldovenesc, Vatra Dornei sau Rădăuți nu pot asigura tot timpul nici măcar un echipaj pe timp de noapte. Asta în condițiile în care fiecare are în responsabilitate, măcar pe hârtie, și o mulțime de comune din jurul municipiilor.
Despre cauza pentru care s-a ajuns aici, cu pensionările iraționale, reducerea funcțiilor din operativ și îngrămădirea polițiștilor la sediul central al IPJ, nu are rost să mai detaliem aici.
Cert este că o alocare a unui număr mai consistent de tineri proaspăt absolvenți de școli de poliție spre IPJ Suceava, pe de o parte, dar și o sporire a numărului de funcții, pe de altă parte, ar fi măsuri concrete prin care să se arate că se vrea a se face ceva la acest capitol, al siguranței rutiere, în județul cu cea mai întinsă rețea de drumuri naționale.


Comisarul Marius Ciotău, șeful Secției Rurale de Poliție Gălănești și președintele Corpului Național al Polițiștilor, organizația Suceava
Comisarul Marius Ciotău, șeful Secției Rurale de Poliție Gălănești și președintele Corpului Național al Polițiștilor, organizația Suceava
Vasile Grumăzescu, șeful Postului de Poliție Păltinoasa și liderul SNAP Suceava
Vasile Grumăzescu, șeful Postului de Poliție Păltinoasa și liderul SNAP Suceava
Harta polițiștilor repartizați în vara acestui an
Harta polițiștilor repartizați în vara acestui an


Recomandări

Un tânăr care gonea cu 124 de km/h în localitate și a fugit de polițiști, prins după o anchetă complexă și arestat

Un tânăr care gonea cu 124 de km/h în localitate și a fugit de polițiști, prins după o anchetă complexă și arestat
Un tânăr care gonea cu 124 de km/h în localitate și a fugit de polițiști, prins după o anchetă complexă și arestat

40 de camere cu radar vor fi montate pe drumurile naționale care străbat și Suceava. Șoferii nu vor scăpa de amendă dacă reduc viteza doar unde este radar

Un tânăr de 21 de ani, care nu a adaptat viteza la carosabilul ud, autorul accidentului în care a fost implicat și un autobuz al TPL Suceava

Un tânăr de 21 de ani, care nu a adaptat viteza la carosabilul ud, autorul accidentului în care a fost implicat și un autobuz al TPL Suceava
Un tânăr de 21 de ani, care nu a adaptat viteza la carosabilul ud, autorul accidentului în care a fost implicat și un autobuz al TPL Suceava