Mai mulți părinți și elevi au venit, miercuri după-amiază, în fața Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului (MECTS), după ce premierul Victor Ponta i-a cerut ministrului Liviu Pop să clarifice problema privind subiectul la limba română de la evaluarea națională.
„Atât timp cât profesorii au păreri diferite în legătură cu această propoziție, înseamnă că există o problemă reală. Chiar ministrul a recunoscut că este un subiect ambiguu, deși spunea că baremul nu se schimbă”, a spus mama unui elev, care a venit la MECTS pentru a aștepta lămuriri privind acest subiect.
Părinții au desemnat o delegație care să-i reprezinte la întâlnirea cu reprezentanții Ministerului Educației.
Părinții și elevii au ocupat o parte din trotuarul din fața MECTS. Aceștia spun că pentru ei contează foate mult punctajul, pentru că nu vor să ajungă la orice liceu.
„Noi vrem să fim admiși în liceele de frunte din Capitală, și nu oriunde, așa că afirmația ministrului potrivit căreia sunt locuri suficiente în liceu pentru că la evaluarea s-au înscris cu 20 la sută mai puțini nu ne încurajează. Noi vrem să ocupăm cele mai bune locuri”, a spus o elevă.
Premierul Victor Ponta i-a cerut, miercuri, ministrului interimar al Educației, Liviu Pop, să prezinte „o propunere corectă” cu privire la baremul de corectare de la evaluarea naționale, spunând că a văzut că existe dispute legate de rezolvarea unui subiect la proba de limba română.
„Domnule ministru, o să vă rog să ne informați care este poziția cea mai rațională și mai corectă și față de desfășurarea examenelor de Bacalaureat, dar și față de testele naționale. Am văzut disputa legată de baremul de corectare și o să vă rog să ne faceți o propunere. Aici nu vorbim de propuneri în favoarea cuiva, ci de propuneri corecte, pentru că trebuie să dăm dovadă de o evaluare corectă a ceea ce se întâmplă în această perioadă”, a spus Ponta, la începutul ședinței de miercuri a Guvernului.
Ministrul interimar al Educației, Liviu Pop, a declarat, marți, că lucrările la proba de limba română din cadrul evaluării naționale sunt corectate în baza baremului deja stabilit, deși unul dintre subiecte a fost „ambiguu” și a generat controverse.
Pop a mai spus, legat de subiectul respectiv, că Ministerul Educației a cerut părerea mai multor specialiști, inclusiv de la Academia Română, iar „90 la sută” dintre aceștia s-ar fi pronunțat în favoarea rezolvării prevăzute în barem.
La subiectul II al probei de luni, elevii au trebuit să spună, printre altele, felul propoziției subordonate (atributivă, predicatică sau subiectivă) din fraza „Ceea ce mă jenează este dificultatea răsfoirii”.
Această cerință a împărțit elevii și părinții în două tabere, unii susținând că răspunsul corect este subiectivă, iar ceilalți, predicativă.
Mai mulți părinți s-au adunat, marți dimineață, în fața Ministerului Educației, nemulțumiți de această cerință de la proba de limba română a evaluării naționale. Părinții susțineau că propoziția era subordonată predicativă, și nu subiectivă, cum este trecută în barem, și cereau reanalizarea subiectului. Mulți părinți au semnat și o petiție legată de această controversă și de depunctarea elevilor care au răspuns că propoziția este predicativă.
Federația Asociațiilor de Părinți afirmă însă că baremul probei de limba română a evaluării naționale a fost corect stabilit și că nu susține petiția online cu privire la subiectul care a generat controverse.