Una dintre cele mai mari rețele de hipermarketuri și supermarketuri din lume, Auchan, a împlinit miercuri, 6 iulie, 50 de ani de existență, evenimentul fiind marcat în toate magazinele, printr-un tur de magazin, o prezentare a istoriei Auchan, a modului în care se face comerțul de tip discount, astfel încât clienții să aibă parte mereu de produse de calitate la cele mai mici prețuri de pe piață.
Auchan a sărbătorit ieri împlinirea a 50 de ani de la deschiderea primului hipermarket, în 1961, în Franța, dar și cinci ani de prezență în România.
“Pe data de 6 iulie 1961, un tânăr vizionar, pe nume Gerard Mulliez, deschidea primul său magazin la Roubaix în cartierul «Hauts-Champs». A fost un drum lung de atunci și până în vremurile de astăzi și nu de puține ori cu tot felul de greutăți, dar 50 de ani mai târziu, grupul Auchan, devenit internațional, numără 574 de hipermarketuri și 750 supermarketuri în 12 țări, iar pe piața din România, Auchan a putut fi întâlnit începând cu anul 2006”, a precizat directorul magazinului Auchan Suceava, Gheorghe Mandici.
Auchan este unul din lanțurile comerciale cele mai importante la nivel mondial, împreună cu divizia imobiliară pentru comerț Immochan și banca Accord, având circa 262.000 de angajați.
“Pe parcursul întregii sale existențe, Auchan a rămas fidel scopurilor și valorilor care au stat la baza creării sale. Misiunea primară și continuă a Auchan a fost aceea de a îmbunătăți puterea de cumpărare și calitatea vieții unui număr cât mai mare de clienți, alături de colaboratori responsabili, profesioniști”, a adăugat directorul Auchan Suceava, care a oferit un tur complet al hipermarketului din cadrul centrului comercial Iulius Mall Suceava.
Peste 30.000 de bulci vândute la Zilele Sucevei
Cu această ocazie, jurnaliștilor le-au fost dezvăluite și o serie de “secrete” ale magazinului, precum cele mai căutate produse, cifre de vânzări record sau practici comerciale.
De exemplu, cele mai vândute produse ale brutăriei proprii Auchan sunt pâinea albă de 250 de grame și pâinea pave, împreună cu sortimentul ce conține fulgi de cartofi, zilnic fiind cumpărate cel puțin 1.000 de pâini.
Bulcile care se vând cu doar 0.19 lei sunt de asemeni foarte căutate, de Zilele Sucevei, care au avut loc recent, fiind vândute peste 30.000 de bucăți, după cum a precizat Lucian Vacariuc, controlor de gestiune la Auchan.
O politică a magazinului, adoptată după modelul francez, este de a oferi produse perisabile precum pâinea sau carnea din producție proprie doar în ziua în care sunt produse, astfel încât acestea să reziste mai mult la client acasă, până ce le consumă.
Pe parcursul lunii martie a acestui an, grupul Auchan a aderat la pactul mondial Global Compact, sub egida ONU, care reunește organizații din lumea întreagă în jurul valorilor fundamentale prevăzute în carta drepturilor omului și normelor internaționale referitoare la muncă și protejarea mediului înconjurător, iar prin participarea la un program de dezvoltare durabilă, Green Days, 50 de arbori vor fi plantați de fiecare hipermarket Auchan din lume, simbolizând dorința Auchan de a se ancora într-un mediu înconjurător durabil.