MAE și Ambasada americană au lansat a treia ediție a campaniei privind acordarea vizei pentru SUA



Ministerul Afacerilor Externe și Ambasada SUA la București au lansat, marți, a treia ediție a campaniei de informare a românilor despre obținerea vizei pentru Statele Unite, în vederea reducerii ratei de refuz a solicitărilor, precum și a ratei de depășire a șederii peste durata vizei.
„Având în vedere succesul care a fost înregistrat în primele două etape ale acestei campanii demonstrat și prin nivelul în scădere a ratei de refuz – în 2009 era de 26,3%, în 2010 de 24,8%, iar în 2011 de 22,4% – am decis să continuăm cu o nouă etapă programul. (…) În acest an ne-am propus să transmitem mesajul către cetățenii interesați pentru a obține o viză temporară pentru SUA prin intermediul rețelei Facebook cu ajutorul unui program special creat care va fi completat de un spot radio”, a explicat secretarul de stat în MAE Bogdan Aurescu.
El a arătat că principala noutate a campaniei din acest an, cu sloganul „Dacă vrei să ai America la picioare trebuie să ai România în inimă”, este oferirea de informații suplimentare legate de rata de depășire a termenului de ședere în SUA. Aceasta deoarece rata de depășire (over stay) ar putea să reprezinte un nou criteriu pentru accederea României în programul Visa Waiver, conform noii legislații care este în proces de adoptare în SUA.
Aurescu a reiterat importanța ca românii care aplică pentru viza de SUA să respecte toate criteriile solicitate, iar în caz de refuz să nu introducă din nou formular de aplicare în condițiile în care nu au intervenit modificări în situația lor economică și socială.
„Pregătirea foarte bună a dosarelor de candidatură pentru viză e foarte importantă, în așa fel încât prin această componentă să reducem în continuare rata de refuz. E foarte important ca cel care a aplicat pentru viză în condițiile actuale când rata se calculează la numărul de aplicații și a fost respins, iar condițiile sale nu s-au îmbunătățit, să nu aplice în continuare pentru că evident această insistență va duce la creșterea ratei de refuz”, a explicat secretarul de stat.
El a mai precizat că noua campanie este realizată gratuit, prin eforturile MAE și ale partenerilor săi.
De asemenea, consulul general al SUA la București, Stephen Vann, a arătat că Ambasada americană le oferă solicitanților toate informațiile necesare pe site-ul acesteia, fiind realizat și un ghid practic în limba română pe Youtube. El a precizat că începând din septembrie va fi introdus și un sistem de programare online a interviului la Consulat, care îl va înlocui pe cel actual prin call-center.
Pe lângă spotul radio, link-urile către secțiunile informative ale campaniei pot fi accesate și de pe site-urile MAE și Ambasadei SUA, precum și de paginile acestora de Facebook și Twitter.
Astfel, pe pagina de Facebook a MAE va putea fi folosită și o aplicație prin care cei interesați vor putea să facă un tur virtual al orașelor SUA, dar prin care vor fi atenționați să își facă la timp și ieșirea (check-out) de pe teritoriul american.
Reprezentanții MAE au precizat că pe Facebook a fost introdus astfel, în premieră, și un buton special pentru „check-out”, în condițiile în care exista unul pentru „check-in” în aplicațiile care rulează pe acesta.
În prezent, România, Polonia și Bulgaria sunt țările membre UE care au nevoie de vize pentru a călători în Statele Unite, ele nefiind incluse în Visa Waiver, pe motiv că au o rată de respingere a cererilor de viză mult peste limita de 3%. De asemenea, nici Cipru nu este inclusă, având în vedere problemele sale interne.
În 2011, România a avut o rată de respingere a aplicațiilor pentru viză de 22% , în timp ce rata Bulgariei și a Poloniei a fost de 16%, respectiv 10%.