Mii de suceveni au luat cu asalt ghișeele Serviciului de Evidență a Populației Suceava, luna august, care nu s-a încheiat încă, dovedindu-se de departe cea mai aglomerată din toate lunile anului. Cea mai plauzibilă explicație pentru acest aflux mare de solicitări este sosirea în concediu a celor care lucrează peste hotare și care se grăbesc să își facă actele, care le sunt necesare și în țările unde și-au găsit de lucru.
Dacă în luna iunie a acestui an numărul de solicitări venite din partea populației a fost de 1.882, luna aceasta, până pe data de 24 august, s-au înregistrat deja aproximativ 2.450 de cereri de eliberare a actelor de identitate sau a altor acte care țin de competența Serviciului de Evidență a Populației.
“Estimăm că până la finele lunii vom avea de răspuns la un număr de 3.300 de solicitări, adică aproape dublu față de o lună normală. Majoritatea celor care s-au prezentat au solicitat eliberarea sau preschimbarea cărților de identitate sau viză de reședință. Problema e că mai bine de 70% dintre solicitanți au cerut eliberarea actelor în regim de urgență, încât suntem nevoiți să lucrăm la foc continuu”, a declarat șeful Serviciului de Evidență a Populației Suceava, comisarul Maricel Caba.
Eliberarea actelor de identitate în regim de urgență se face la cerere, gratuit, dar, din cauza volumului foarte mare de lucru și a numărului redus de funcționari, durata de eliberare a actelor în regim de urgență a crescut de la două-trei zile la șapte zile.
Serviciul de Evidență a Populației Suceava, care se ocupă de eliberarea actelor de identitate pentru un sfert din populația județului, deservind nu doar municipiul Suceava, ci și comunele din jur, își desfășoară activitatea cu opt funcționari. Deși, conform legii, personalul de aici ar putea fi suplimentat, pentru că raportul de personal se stabilește în relație directă cu populația deservită, decizia de blocare a angajărilor nu permite noi încadrări, deși acestea ar fi fost necesare, pentru ca oamenii să beneficieze de servicii mai bune și mai rapide.