Loremo LS – consum incredibil: doar 1 litru la 67 de kilometri!



Loremo LS+GT 2009
Loremo LS+GT 2009

Loremo este un nume necunoscut pentru mulți dintre europeni. Nu și pentru cei au trecut pragul edițiilor 2006 ale saloanelor auto de la Frankfurt și Geneva. Aici, corporația germană a expus primele sale concepte pe propulsie electrică și hibride diesel-electric cu mult înaintea unor producători de renume.
Loremo, o corporație cu sediul la München, fondată în anul 2000, vrea să revoluționeze definitiv conceptul de mașină economică.
Industriașul german a încheiat munca la două modele hibride, prezentate anterior ca prototipuri, având o caroserie realizată din materiale ultra-ușoare, aerodinamică excelentă și componente cu un design mai puțin estetic dar ingenios și deopotrivă funcțional.
În ciuda unui aspect hidos și controversat al părții spate, privită din față și profil, creația nemților nu arată rău de loc. Dimensiunea redusă a pneurilor spune totul despre forța trimisă roților, în timp jantele și pavilionul vitrat încadrează perfect linia fluidă a hibridului. Reducerea masei automobilului și scăderea rezistenței la înaintare, coroborate cu montarea unor propulsoare de mic litraj au condus la un rezultat final de excepție.
Versiunea LS cântărește numai 450 de kilograme și este dotată cu un motor diesel-electric cu doi cilindri ce dezvoltă 20 de cai putere. Hibridul poate rula cu un singur litru de motorină pe o distanță de 66,7 km în timp ce 100 km pot fi parcurși cu doar 1,5 litri de carburant. Performanțele dinamice ale propulsorului sunt mediocre, dar oricum nu atât de importante pentru un vehicul ultra-economic: demaraj de la 0 la 100km/h în 20 de secunde și viteză de vârf 160 km/h. Potrivit datelor furnizate de producător, cu un plin de carburant – 20 de litri, Loremo LS poate parcurge fără probleme 1.300 km adică o distanță egală a traseului Suceava-București-Constanța și retur.
Versiunea GT, ceva mai sprintenă, are aceeași greutate ca și LS dar utilizează un motor diesel-hibrid cu 3 cilindri ce generează 50 de cai putere și are un consum declarat de 1 litru la 37 km și 2.7 litri la 100 km. Unitatea accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.0 secunde și atinge o viteză maximă impresionantă de 220 km/h. Autonomia de drum este mai mică pentru GT care cu un plin de rezervor se poate deplasa 800 de kilometri, o distanță echivalentă Suceava-București dus-întors.
Ambele hibride au ca public țintă clienți din categorii sociale diferite, în special persoanele și familiile cu bugete modeste.
Loremo LS și GT sunt vehicule de 2+2 locuri cu o lungime de 3,84 m, ceva mai mare decât ale unui Matiz, dar mai „înghesuite” decât acesta, având 1,36 m lățime și 1,1 m înălțime.
Inițial concepute expres pentru o serie piețe emergente printre care China și India, hibridele germane vor intra și pe piața europeană stratul vânzărilor fiind stabilit pentru anul viitor.
Loremo încă nu a dat publicității prețul modelelor dar, potrivit declarațiilor făcute la premiera mondială a conceptelor, LS va costa sub 15.000 de euro iar GT sub 20.000 de euro.