Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Suceava vrea să atragă profesori tineri la catedrele din zonele izolate ale județului, în școlile unde încă există cadre didactice necalificate care predau discipline de bază, precum limba română și matematica.
„Nu trebuie să ascundem aceste realități: sunt zone în județ în care elevii învață de la cadre care nu au calificarea necesară, însă predau discipline importante. De aceea, împreună cu Universitatea <Ștefan cel Mare> Suceava, am gândit un proiect care să aducă tineri profesori bine pregătiți în aceste comunități, pentru început la ciclul gimnazial”, a declarat reprezentantul Inspectoratului Școlar, prof. Ciprian Anton.
Prin acest program, ISJ Suceava și Universitatea caută sprijinul autorităților locale – primării și consilii locale – pentru a oferi tinerilor profesori condiții de a profesa acolo: locuință de serviciu, masă și, eventual, o diurnă de transport.
Anton a explicat că într-o primă fază va purta discuții cu 3-5 primari, iar în funcție de rezultate, inițiativa ar putea fi extinsă și la nivel liceal, acolo unde există deficit de profesori calificați.
„Tinerii care intră în sistem se confruntă adesea cu problema navetei sau a chiriei. Dacă primarii ar putea pune la dispoziție cazare și masă de luni până vineri, sunt sigur că ar fi absolvenți – chiar șefi de promoție – dispuși să meargă pentru un an sau mai mult să predea într-o comunitate mai izolată”, a precizat șeful IȘJ.
- La Brodina, matematica e predată de un educator
 
Scopul programului este de a înlocui treptat profesorii fără pregătire și cadrele aflate aproape de pensionare, oferind totodată o șansă tinerilor absolvenți să se integreze în sistemul de învățământ și să capete încredere în profesia didactică.
Autoritățile locale sunt invitate să se implice activ și să ofere tinerilor profesori aflați la început de drum condiții de cazare și masă, iar acolo unde este posibil, și sprijin financiar pentru transport.
O serie de discuții au fost purtate deja, un exemplu fiind comuna Brodina, unde matematica este predată de un cadru fără pregătire, un educator.
„Am avut discuții la Brodina pentru că acolo am găsit un caz deosebit, nu există profesor de matematică și predă un educator. Toată stima pentru el, dar matematica e o disciplină importantă. Putem face noi 10 simulări pentru evaluarea națională, dar dacă nu avem profesori pregătiți pe disciplină, e în zadar efortul nostru.
Dacă e nevoie, voi merge personal la o ședință de Consiliu Local pentru a discuta. Vom merge pe acele zone unde identificăm că sunt astfel de probleme”, a semnalat Anton.






