Avarie

Locatarii unui bloc de pe strada Bazelor, lăsați fără apă de o lucrare ISPA



Locatarii de pe strada Bazelor au ramas fara apa in plina canicula
Locatarii de pe strada Bazelor au ramas fara apa in plina canicula

Locatarii unui bloc cu 45 de apartamente și garsoniere de pe strada Bazelor au rămas fără apă de ieri dimineață, după ce o conductă avariată de o lucrare ISPA, la începutul săptămânii, a cedat din nou.
Produsă într-o zonă în care cei de la Pfeiffer au lucrat săptămâna aceasta, avaria a putut fi descoperită abia când apa a țâșnit de sub straturile de pământ puse în șanț, ca o fântână arteziană, ieri în jurul orei 09.30.
Spre ghinionul locatarilor blocului 1 de pe strada Bazelor, cei de Pfeiffer nu mai lucrau ieri, când a devenit vizibilă avaria, iar încercările lor de a intra în contact cu unul dintre șefii de lucrări, care răspundea de zona respectivă, nu au avut succes, pentru că mai întâi nu li s-a răspuns la telefon, apoi, telefonul pe care îl aveau a fost închis.
Pentru ca lucrurile să fie și mai complicate, conducta de apă care le alimentează blocul este privată, firma care o deține fiind într-un conflict cu firma care deține blocul cu locuințe de serviciu.
Așa se face că, imediat ce au văzut că la conducta lor se înregistrează pierderi de apă, au închis vana care îi alimenta din rețeaua publică de apă potabilă, fără a cere ACET-ului să intervină, pentru că asta însemna ca firma să achite contravaloarea lucrărilor.
Practic, locatarii blocului cu locuințe de serviciu erau condamnați să rămână fără apă până luni, când ar fi fost refăcută avaria de cei răspunzători de apariția ei – echipa care a săpat șanțurile de canalizare pentru proiectul ISPA.
“Am avut o echipă de la ACET trimisă să verifice avaria apărută, dar li s-a spus de către proprietarul conductei că e suficient să fie închisă apa de la căminul din stradă. Nu știam atunci de problema blocului rămas fără apă. Chiar dacă este o rețea privată, nu este obligația noastră să intervenim, ci a proprietarului, sau, în acest caz, a celor care sunt responsabili de provocarea avariei. Vom lua măsurile necesare pentru ca blocul respectiv să fie din nou alimentat cu apă, urmând ca apoi să lămurim a cui va fi cheltuiala. Nu putem lăsa acei oameni fără apă timp de trei zile, în caniculă, când se poate face ceva pentru a remedia situația”, a declarat directorul ACET, Ștefan Groza.
Conform legislației, ACET are obligația să intervină să remedieze avariile doar de pe rețelele publice de apă și canalizare, la cele private, intervenția fiind posibilă la solicitarea proprietarului și contra-cost.