Ministrul interimar al Educației, Liviu Pop, a declarat, joi, că nu scrie nicăieri că trebuie date sau nu testele finale, acest lucru fiind la latitudinea directorilor unităților de învățământ.
Întrebat dacă vor fi organizate teste la sfârșitul semestrului, așa cum s-a întâmplat la începutul anului școlar 2011-2012, ministrul interimar al Educației a spus: „Nu scrie nicăieri că trebuie sau nu să fie date aceste teste”, precizând că acesta lucru este atributul școlilor.
„Directorii unităților școlare știu mai bine decât unii de la centru cum trebuie să se desfășoare finalizarea. O să le centralizăm, dacă o să fie aduse la cunoștință, a mai spus Liviu Pop.
Testele inițiale și cele finale, de la începutul și respectiv încheierea anului școlar, reprezintă o inițiativă a fostului ministru al Educației Daniel Funeriu, gândită pentru a verifica elevii la toate materiile, astfel încât profesorii, în funcție de rezultate, să-și schimbe eventual modul de predare.
Potrivit unei note transmise de Ministerul Educației unităților de învățământ, elevii au fost evaluați după două săptămâni de recapitulare, iar notele de la teste nu au fost trecute în catalog, dar transmise de către diriginți fiecărui părinte și trecute în „foaia de parcurs”.
La sfârșitul anului, elevii ar urma să susțină un nou test, similar celui din septembrie 2011, iar rezultatele vor fi trecute în aceeași fișă de parcurs și vor fi comparate cu cele de la prima evaluare. Tot în foaia de parcurs vor fi înregistrate absențele.
După testele inițiale din toamna lui 2011, Liviu Pop, pe atunci secretar general al Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI), a spus că România a fost „bulversată” de testele inițiale, modelele elaborate de Serviciul Național de Evaluare fiind „greșite” și „în afara programei”.
„Toată România a fost bulversată de aceste teste inițiale. În incapacitatea sa, Ministerul Educației a emis un ordin prin care a făcut acea foaie de parcurs cu două săptămâni de recapitulare după care o săptămână de teste, iar pe site-ul ministerului, în modelul de planificare, cadrele didactice trebuiau să facă recapitulări numai în prima săptămână. Noi, ca profesori, aveam două recomandări de la minister, ba că facem recapitulări și dăm teste, ba că facem recapitulări și mergem cu programa în continuare”, a declarat Pop.