Limbaj mecanic



Aprindere dublă – două bujii pe cilindru, care garantează o aprindere sigură a amestecului combustibil-aer. În plus, aprinderea dublă reduce lungimea frontului de flacără din cilindru și astfel se îmbunătățește eficacitatea. Astfel compresia poate fi ridicată fără să apară pericolul bătăii.
Carterul motorului – o cutie care închide partea de jos a motorului, susține vilbrochenul și stochează uleiul pentru motor.
Ecartament – lățimea unei mașini măsurată de la linia centrală a roților aceleiași osii.
Greutate brută – greutatea maximă legală la care un vehicul poate fi folosit.
LPG -acronim de la Liquified Petroleum Gas sau gaz fluid, care e folosit și pe post de combustibil auto. LPG este un amestec din propan și butan, care se produce prin procese de rafinare și care se caracterizează printr-o cifră octanică foarte ridicată, de peste 100.
Plenum – cameră amplasată între clapa de închidere și canalele conductei de admisiune, folosită pentru a distribui în mod egal încărcătura de admisie și pentru a îmbunătăți ventilarea motorului.
Raportul trasmisiei cutiei de viteze diferențială – cutia de viteză diferențială distribuie puterea motorului la roți. Raportul transmisiei diferențiale reduce rotațiile transmisiei asigurate de arborele de intrare, înainte ca acesta să ajungă la roți. Raporturile tipice ale automobilelor variază de la 2,71 la 4,31. Cu cât este mai mare acest raport, cu atât va accelera mai rapid un motor la o anumită viteză.
Sistem de control al motorului – un computer care reglează funcționarea motorului prin monitorizarea anumitor caracteristici ale motorului cu ajutorul unei rețele de senzori. De asemenea, controlează variabilele cheie, în funcție de programele prestabilite.
Tracțiune spate – roțile din spate primesc toată puterea motorului. Tracțiunea pe spate oferă o manevrabilitate și accelerare superioară față de tracțiunea pe față. În condiții de drum neprielnice, tracțiunea pe spate este inferioară tracțiunii pe față datorită faptului că greutatea aflată pe roțile tractoare este mai mică.
Ulei sintetic – ulei care nu este obținut din țiței. Uleiul sintetic asigură o protecție superioară a motorului, comparativ cu uleiul mineral.
Vilbrochen – arborele care transformă mișcarea liniară a pistoanelor în mișcare rotativă. Vilbrochenul este legat de transmisie.