O porțiune de aproape 20 de kilometri din drumul național care leagă Suceava de Maramureș, o șosea care este de ani de zile într-o stare dezastruoasă, va fi reabilitată începând din primăvară, licitația privind efectuarea lucrărilor fiind finalizată, iar grupul de firme declarat câștigător pregătind deja amenajarea de șantier în zonă. Este vorba de tronsonul între Șesuri (limita de județ între Suceava și Maramureș) și Cârlibaba, porțiunea aflată în starea cea mai proastă.
Inginerul Ovidiu Laicu, directorul executiv al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, reprezentanta pe Moldova a Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR), a confirmat că licitația pentru această porțiune de 19 kilometri este finalizată, inclusiv termenul legal pentru contestații, astfel că nu există nici un impediment pentru demararea lucrărilor. De altfel, tronsonul a fost dat deja în administrare câștigătorilor licitației.
Lucrarea are o valoare totală de 54.295.957 lei, fără TVA, iar licitația publică a fost câștigată de asocierea Autotehnorom – OPR Asfalt – Rutier Conex XXI.
Durata contractului este de 48 de luni, din care 24 de luni proiectarea și execuția și 24 luni perioada de garanție.
Ovidiu Laicu a precizat că în lunile de iarnă care urmează câștigătorii licitației vor lucra la un proiect amănunțit cu privire la ce și cum trebuie făcut, iar când vremea va permite se va trece efectiv la lucrările de modernizare a drumului.
Pentru cealaltă porțiune a DN 18 aflată pe raza județului Suceava, de la Iacobeni și până la Cârlibaba, prin Ciocănești, procedurile de licitație nu sunt încă finalizate, fiind contestate.
DN 18 are porțiuni impracticabile
Drumul Național 18, care leagă Suceava de Maramureș, prin comunele Ciocănești și Cârlibaba, este de ani de zile o adevărată „cenușăreasă”, uitată de autorități. Cei peste 40 de kilometri de drum ai DN 18 de pe raza județului Suceava au fost doar cârpiți în ultimii ani, însă nici aceste lucrări de plombare nu au fost duse până la sfârșit. Așa se face că o porțiune de aproximativ 13 kilometri, de la Cârlibaba și până la limita cu Maramureșul, este realmente ciuruită de gropi, puțini fiind șoferii care se încumetă să circule pe acolo. În aceste condiții, mulți șoferi preferă să ocolească zeci de kilometri decât să circule pe acest drum.
DN 18 trebuia modernizat până vara lui 2013
Pe hârtie, DN 18 a intrat într-un program de modernizare cu finanțare asigurată încă din anul 2011, iar pe tronsonul Moisei – Iacobeni, de 89 de kilometri, lucrările au fost atribuite companiei israeliene Shapir. Această firmă avea ca termen de finalizare a lucrărilor data de 31 august 2013. Contractul cu Shapir, în valoare de 81 de milioane de euro, a fost însă reziliat în mai 2014, pentru că nu s-au executat lucrările. Fiecare parte, CNADNR, respectiv firma executantă, a dat vina pe cealaltă, pentru că lucrările nu au mai fost efectuate.
Veste bună
Licitație finalizată și contract atribuit pentru modernizarea a 19 km din dezastruosul drum Suceava-Maramureș
