Licitația pentru sistemul informatic de depunere a cererilor și emitere online a actelor de stare civilă a fost suspendată luni, după ce firma Lex Consulting Miercurea-Ciuc (Harghita) a contestat procedura de atribuire a contractului, estimat la 151,5 milioane lei (34,4 milioane euro), cu TVA.
„Admite cererea de suspendare a procedurii de atribuire și dispune suspendarea procedurii de atribuire, inițiată prin publicarea în SEAP a anunțului de participare 145642/07.08.2013, până la soluționarea pe fond a contestației. Obligatorie. Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 5 zile de la comunicare”, se arată într-o decizie a Consiliului Național de Soluționare a Constestațiilor (CNSC), publicată pe pagina web a instituției.
Lex Consulting a solicitat Ministerului pentru Societatea Informațională (MSI), printr-o cerere de clarificare, să elimine din caietul de sarcini cerința prin care autoritatea contractantă impune ofertanților să prezinte pentru expertul în informare și publicitate o certificare privind absolvirea unui curs autorizat și acreditat de specializare în domeniul finanțărilor din fonduri structurale și de coeziune europene.
MSI a menținut aceast criteriu de participare.
De asemenea, miniosterul a respins și solicitarea privind eliminarea cerinței ca expertul coordonator al echipei de scanare/indexare să dețină cunoștințe de bază privind o metodologie de management a serviciilor de tehnologie a informației, dovedite prin prezentarea unei diplome/certificări în domeniu.
Constestația Lex Consulting a fost depusă la CNSC la 16 septembrie.
Firma a fost înființată în 2002 și are ca obiect de activitate serviciile de consultanță în domeniul relațiilor publice și al comunicării.
În 2012, potrivit datelor transmise Ministerului Finanțelor Publice, Lex Consulting a înregistrat o cifră de afaceri de 10.000 lei, de la 12.446 lei în urmă cu un an, și un profit net de 4.620 lei.
Unicul asociat al firmei este o persoană fizică – Tudor-Marian Miron.
Licitația pentru sistemul informatic de depunere a cererilor și emitere online a actelor de stare civilă a fost lansată în prima parte a lunii august.
Termenul limită pentru deschiderea ofertelor a expirat luni, 23 septembrie.
Potrivit documentației de atribuire, viitorii ofertanți vor depune o garanție de participare de 2,44 milioane lei.
De asemenea, la licitație pot participa firme care au înregistrat, în ultimii trei ani, o cifră de afaceri medie de cel puțin 240 milioane de lei (fără TVA).
Proiectul a fost anunțat în luna aprilie de ministrul pentru Societatea Informațională, Dan Nica.
„România va avea la finele anului 2014 un sistem informatic care va face uitată birocrația la emiterea actelor de stare civilă, acestea urmând să fie obținute de către cetățeni prin simpla prezentare a unui act de identitate la primărie”, a declarat Nica atunci, adăugând că proiectul presupune, printre altele, scanarea tuturor actelor de stare civilă din România din ultimii 100 de ani.
Potrivit MSI, pentru realizarea sistemului informativ au fost alocate 154 milioane de lei, din care 127,36 milioane de lei din fonduri europene și 26,64 milioane de lei de la bugetul de stat.
Printre beneficiarii proiectului se numără Direcția Generală de Asistență Socială, Casa Națională de Asigurări de Sănătate, Ministerul Finanțelor, Casa Națională pentru Pensii Publice, Casele de pensii private, Casa de Pensii Militare, Institutul Național de Statistică, Agenția Națională de Ocupare a Forței de Muncă și Curtea de Conturi.