– Managerul Spitalului Județean recunoaște că a greșit, neinformând CJ Suceava de amânarea respectivă, și spune că la MSP s-au primit reclamații din județ și de aceea nu a fost posibilă derularea licitației programate pe 31 mai
Managerul Spitalului Județean, Costică Dăscăliuc (foto), a explicat ieri presei din ce cauză a fost amânată licitația din 31 mai pentru înființarea platoului de imagistică, dar nu a fost convingător când a fost vorba despre motivele pentru care documentația ulterioară, pentru externalizarea serviciului, au ajuns cu întârziere la Autoritatea de Sănătate Publică.
Costică Dăscăliuc a declarat că la Ministerul Sănătății Publice s-au primit reclamații din partea unor persoane din județ și că de ceea s-a decis ca platoul de imagistică să se înființeze prin procedură de externalizare, cu avizul ministerului, și nu prin închiriere de spațiu, așa cum au aprobat consilierii județeni.
Dăscăliuc nu a putut explica însă cum de a fost posibil ca ministerul să fie de acord inițial pentru închirierea de spațiu, iar apoi, doar cu două săptămâni înainte de derularea licitației, când șapte firme aveau cumpărat caietul de sarcini, responsabili din minister să ceară schimbarea procedurii. „Personal mă voi afla săptămâna viitoare la Ministerul Sănătății, cu dosarul pentru platoul de imagistică. Vom merge la București de această dată cu un dosar blindat și mă voi interesa și ce reclamații s-au primit. S-ar părea că au fost reclamații făcute de către persoane publice”, a spus Costică Dăscăliuc.
Acesta a precizat că nu s-a informat Consiliul Județean de amânarea licitației „din greșeală, și este o greșeală care mi-o asum”.
Managerul Spitalului Județean a spus că de abia atunci când a fost vorba de externalizarea serviciului și după ce s-a făcut un studiu de fezabilitate, a realizat că trebuie amortizat aparatul, valoarea lui fiind estimată la aproximativ 8 miliarde de lei vechi. Firma care ar fi urmat să înființeze platoul de imagistică, dacă s-ar fi găsit una în condițiile date, ar fi fost obligată să plătească spitalului 8 miliarde de lei pentru un aparat defect și care nu mai poate fi reparat. Costică Dăscăliuc a spus că ulterior, după discuții cu factori de decizie din cadrul ASP și cu niște „profesori”, a ajuns la concluzia că cea mai bună variantă ar fi tot închirierea de spațiu, iar aparatul să fie dezmembrat. Managerul spitalului spune că acest lucru urmează să fie făcut, cu avizul comisiei naționale de specialitate, către care s-a trimis deja o adresă.
Cât privește faptul că de luni de zile doar se vorbește de înființarea platoului de imagistică, însă nu se întâmplă nimic concret, Dăscăliuc spune că nu s-a încercat tergiversarea licitației, ci doar să se îndeplinească toate condițiile cerute de lege.






