Lexus sporește amprenta ecologică pe LS 600h



Lexus LS 600h
Lexus LS 600h

Lexus a intrat în cartea de aur a industriei auto pentru simplul fapt de fi a accelerat intrarea tehnologiilor cu amprentă ecologică într-un segment unde majoritatea producătorilor premium se întrec să pună un accent deosebit pe confort și siguranță. Cu trei ani în urmă, înainte ca rivalii germani să pronunțe cuvântul magic, japonezii de la Lexus prezentau lumii prima limuzină hibridă, LS 600h, un experiment mult prea costisitor pentru o parte a industriei automobilistice, din cauza prețului de achiziție dar și al profitului obținut.
LS 600h este și la ora actuală cea mai scumpă mașină fabricată în Japonia, dotată cu o transmisie CVT – cu variație continuă, cu 8 trepte, și un pachet complet de inovații tehnologice. Modelul a ajuns la jumătatea ciclului de viață, astfel că era necesară o schimbare. Tehnic și estetic modificările sunt mărunte, pentru că sedanul de top Lexus nu avea nevoie de transformări majore.
Lexus afirmă că limuzina și-a sporit eficiența cu ajutorul unor mici artificii tehnice. Este vorba de funcția ECO prin care sistemele mașinii vor îndemna la un stil de șofat domol, fără bruscări ale pedalei de accelerație.
Chiar dacă motorul oferă același număr de cai putere, apetitul pentru benzină este mai mic, grație unor detalii ce și-au dovedit pe parcurs utilitatea. Luxosul hibrid, echipat cu un motor cu 8 cilindri ce produce 438 de cai putere, poate demara de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde și dispune de o cutie automată cu 8 trepte. Două generatoare MG1 și MG2 dezvoltă 165 kW (224 cai putere), suficienți pentru a propulsa cu lejeritate sedanul de două tone. În ciuda resurselor de putere, LS 600h este creditat cu un consum mediu de 9,2 litri la 100 km.
Deși mai puțin vizibile, schimbările exterioare au vizat numeroase componente, printre care spoilerul, grila față și evacuările cromate. Dacă farurile și-au păstrat tenta albastră, oglinzile laterale au fost înlocuite cu unele noi, care încorporează acum semnalizatoare.
În interior, mai evidentă este introducerea unei tapițerii de culoare gri deschis și a noilor ceasuri de bord. Lexus LS600h Facelift se bucură și de un portbagaj mai voluminos ca urmare a repoziționării bateriilor nichel-metal de 288 de volți ce alimentează motoarele electrice.


Lexus LS 600h
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h
Lexus LS 600h