Lexus excelează la două capitole: fiabilitate și motoare hibride. La polul opus se află tracțiunea integrală, un domeniu căruia japonezii nu i-au acordat mare atenție. Situația se poate schimba pe viitor mai ales că europenii se arată tot mai interesați de automobilele cu sisteme 4×4.
Pentru a veni în întâmpinarea unor astfel de cereri, Lexus a pregătit un nou model – cel de al doilea din gamă, echipat cu tracțiune integrală ce va fi lansat în premieră mondială pe 26 august la Salonul Auto Internațional de la Moscova.
Este vorba de versiunea LS 460 AWD, ce va lărgi oferta de modele a constructorului japonez pe sectorul limuzinelor de clasă mare. Tehnologia AWD (All-Wheel Drive) disponibilă pe sedanul premium include un sistem format din trei diferențiale, din care unul cu alunecare limitată de proveniență Torsen. Acesta este integrat în axa spate, la fel ca și la LS 600h, numai că la modelul hibrid diferențialul este legat la o transmisie variabilă continuă (CVT) cu gestiune electronică, în timp ce la noul LS 460 AWD el lucrează cu o transmisie automată cu opt trepte. În condițiile unui carosabil cu aderență normală, sistemul AWD utilizat de Lexus distribuie cuplul motor între punțile față și spate sub un raport 40:60 (în proporție de 40% pe roțile axei față și 60% pe roțile axei spate). Cuplajul de tip Torsen modifică distribuția cuplului la un raport 30:70 – când aderența este precară, repartizând forța motorului mai mult spre puntea spate.
Versiunea cu tracțiune integrală va fi disponibilă numai pe modelul echipat cu motorul V8 pe benzină de 4.6 litri ce generează 381 de cai putere disponibili la 6400 rpm și cuplu torsional de 493 Nm la 4100 rpm.
Lexus va comercializa noul LS 460 AWD mai întâi în Rusia – începând cu luna noiembrie, și pe restul piețelor europene sedanul premium urmând a fi distribuit din decembrie. Prețul de bază nu a fost comunicat de producător.