Lexus este cea mai tânără marcă japoneză dar cu cea mai rapidă creștere valorică pe piața mondială. În aproape două decenii a devenit singurul adversar de calibru pentru mărcile germane, iar pentru următorii douăzeci de ani se dorește a fi egalul titanilor Corvette, Ferrari, Porsche. Astăzi ne convingem încă o dată că există planuri foarte serioase cu LF-A, conceptul din care se va naște primul supercar Lexus.
Compania niponă a adus la Salonul Auto de la Detroit, o nouă variațiune pe tema prototipului amintit anterior, de data aceasta sub forma unui roadster absolut demențial. Dacă la precedenta întâlnire LF-A era un coupe dominat de forme fluide, acum avem de-a face cu versiunea exotică, un cabriolet ce expune un design suplu, mai elaborat, cu linii agresive.
Lexus practică aceeași politică a tăcerii, informațiile tehnice despre acest prototip fiind destul de puține la ora actuală.
Modelul de serie va avea un motor V10 de 5.0 litri, amplasat frontal și conectat la un nou tip de transmisie secvențială în 8 trepte, dispusă axial între puntea față și spate. Unitatea va produce 500 de cai putere și o viteză maximă de 320 de kilometri pe oră.
Caroseria este realizată din fibră de carbon și aluminiu, care reduce substanțial masa mașinii, favorizând creșterea performanțelor fără a fi necesară prezența unui motor mai puternic.
LF-A Roadster dispune de o aripă deportantă fixată în zona portbagajului, și care se comportă ca eleron retractabil.