Lexus nu pare deloc stresat de agitația stârnită de producătorii germani pe sectorul SUV.
Divizia de lux Toyota se simte totuși datoare să ofere clienților săi tradiționali un suflu proaspăt pentru apreciatul model RX. Dezvoltată în parte parte pe platforma sedanului Camry, prima generație este introdusă în martie 1998 pe piața nord-americană și abia în 2000 pe piețele din Europa și Asia.
Cu vânzări totale de peste 580.000 de exemplare, modelul japonez devine cel mai bine comercializat SUV premium de talie medie după BMW X3.
Succesul continuă și cu cea de a doua generație lansată în 2004, însă nu se mai ridică la același nivel. Lexus dorește să își sporească influența în segment odată cu apariția noului RX, prevăzut să debuteze în 2009.
Până la momentul debutului, producătorul nipon testează de zor un model din viitoarea generație, pentru a depista și înlătura carențele de ordin tehnic sau mecanic.
Deghizat „până peste cap”, prototipul de teste a fost surprins într-un moment de respiro în curtea celor de la Lexus, care au lăsat descoperite doar blocurile optice față-spate.
Din câte se observă, noul RX va fi prelua din liniile conceptului LF-Xh prezentat anul trecut la Salonul Auto de la Tokyo. Evident modelul SUV va crește în dimensiuni atât la exterior, cât și la interior pentru a-și putea măsura forța cu adversarii teutoni: Audi Q5 și Mercedes GLK.
Japonezii sunt obligați ca în fața concurenței să prezinte un automobil mult mai rafinat și calitativ, cu performanțe mult îmbuntățite.
Din punct de vedere tehnic, Lexus va alinia o serie de noi propulsoare V6 cu valori cuprinse între 400 și 600 de cai putere. Producția noii generații RX va demara spre sfîrșitul acestui an, urmând ca primele exemplare să ajungă la delaerii europeni în primăvara anului viitor.