La Gura Humorului s-a desfășurat vineri prima activitate din cadrul proiectului „Lectura și aventura”, proiect inițiat de profesoarele de limba și literatura română Antoanela Pohoață și Oltea Nistor și derulat, în parteneriat cu Alexandria Librării, de școlile humorene „Petru Comarnescu” și „Teodor Balan”.
„Proiectul a pornit din credința că România se poate transforma prin lectură”
Evenimentul, așa cum aflăm de la prof. Antoanela Pohoațăde la Școala „Petru Comarnescu”, se circumscrie proiectul național “Lecturi urbane – Orașul citește”, proiect de implicare socială, care are ca scop crearea unui nou model de coeziune comunitară.
La manifestarea care s-a desfășurat în două locații (Librăria Alexandria și Muzeul Obiceiurilor Populare din Bucovina din Gura Humorului), elevii celor două școli partenere, dar și numeroși adulți din oraș, au citit împreună din cărțile adunate prin donații, după care le-au luat acasă pentru a continua lectura.
„În cadrul proiectul «Lectura și aventura» – spune prof. Antoanela Pohoață- în care s-a implicat cu mare entuziasm și domnul Cezar Căilean, director de marketing la Alexandria Librării, proiect care a pornit din credința că România se poate transforma prin lectură, vom face toate eforturile pentru a crește numărul celor care citesc și a trezi interesul pentru carte în rândul tinerilor”.
„Contactul direct cu cartea este concurat de informația oferită de calculator”
„Dorim – precizează prof. Antoanela Pohoață – ca prin schimbul real de experiență dintre participanți să-i convingem pe copii, dar și pe adulți de valoarea culturală și spirituală a cărții, deoarece în ultimii ani se observă o scădere dramatică a interesului față de lectură. Televizorul, jocurile video și calculatorul sunt cele care au «furat» interesul copiilor și chiar al adulților pentru a citi o carte. Contactul direct cu cartea este concurat mai ales de informația oferită de calculator”.
„Unii părinți nu mai reprezintă un model pentru copii din acest punct de vedere, pentru că nici ei nu citesc. Deși în cadrul orelor de curs, parcurgând programa școlară și manualul, încercăm să dezvoltăm la elevi gustul pentru lectură, se pare că nu este suficient”, subliniază prof. Antoanela Pohoață.