Land Rover LRX Concept



Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver

Land Rover a făcut valuri. Prezența conceptului LRX este semnalul care anunță schimbări importante care vor face ca brandul dedicat în exclusivitate mașinilor 4×4 să nu mai fie perceput și asimilat imaginii de constructor cu idei conservatoare.
Britanicii au adus la Geneva noul lor SUV-coupe care folosește structura apreciatului Land Rover Freelander 2, dar are noblețea și puritatea modelelor germane. Cu toate că LRX a avut premiera în ianuarie la Detroit, prototipul a suscitat un interes viu din partea jurnaliștilor. Pentru debutul european, Land Rover a ales să aducă un vehicul de culoare neagră, spre deosebire de salonul american, unde a fost expus unul de culoare albă. Chiar dacă acesta poate fi interpretat ca un mesaj subtil, cert este că în ceea ce privește conceptul nu există noutăți majore.
LRX va deveni model de serie însă nu se știe precis când anume va fi lansat, în schimb, putem enumera concurenții care vor înfrunta atacurile acestui crossover cu aromă de coupe. Ținta directă va fi sectorul premium BMW X3, Mercedes GLK, Lexus RX și viitorul Audi Q5, chiar dacă Land Rover LRX va fi un 4×4 autentic, cu un comportament exemplar pe asfalt și în teren accidentat mulțumită sistemului Terrain Response și a tracțiunii integrale inteligente.
Conceptul este descris ca un cross-coupé ce va extinde aria de influență a Land Rover. Cu toate că este mai mic decât Freelander 2, noul LRX a fost conceput după tipicul unei mașini premium, pentru a atrage clienți noi în sectorul de lux – în special pentru cei care vor să beneficieze de avantajele unui model 4×4, oferite într-un pachet mult mai compact.
Noul SUV, construit din materiale reciclabile, favorizează reducerea consumului și implicit a emisiilor. Mai mult decât atât, în traficul urban șoferul are posibilitatea de a conduce modelul în modul „eco”, fără a face risipă de carburant.
LRX se distinge de versiunea din care derivă prin faptul că umerii scurți ai plafonului plonjează brusc pe spațiul vitrat ce servește ca suport pentru acoperiș. Este mai scurt cu 7 cm și mai scund cu 12 cm decât Freelander 2, iar garda la sol nu depășește 13 cm. Dimensiunile sale, lungime 4,35 m și înălțime de doar 1,55 metri, îl încadrează perfect pe LRX în spațiul rezervat SUV-ului de talie medie.
„Conceptul s-a născut din pasiune pentru emblema Land Rover, dar este cu totul altceva, este relevant și emoționant-pentru că Land Rover nu a construit niciodată mașini obișnuite” spune Gerry McGovern, director de design. „LRX are o identitate pe care mulți ar dori să o aibă, iar estetica exprimă perfect calitățile mașinii și linia de design subliniază filozofia noastră de viitor”, mai adaugă McGovern.


Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver
Land Rover LRX Concept 2008 - Black & Silver