Land Rover va bifa în toamna acestui an câteva lansări importante. Pe listă este inclus și Freenlander II, model care intră în a doua etapă a carierei sale, odată cu inițierea unui proces de cosmetizare. Mai precis, versiunea restilizată se pregătește să debuteze peste o lună și jumătate la Salonul Auto de la Paris.
Partea frontală prezintă cele mai multe noutăți, grila motor, spoilerul și blocurile optice fiind retușate într-o manieră modernă. Apariția unor jante de 18 și 19 inch cât și eleronul spate conferă un plus de sportivitate și un aspect dinamic. Oglinzile laterale aduc și ele ceva nou, suprafața lor fiind cu 10% mai mare.
Habitaclul nu se bucură de aceeași atenție precum exteriorul, singurele elemente ce respiră un aer proaspăt fiind scaunele față, panoul de instrumente și paleta de culori pentru tapițerie.
Crossoverul dispune, pe lângă modificările exterioare și interioare de două noi motorizări. Acestea își propun să ofere valori mai bune de performanță și consum decât vechiul propulsor de 160 de cai putere.
Freelander II Facelift va dispune de o unitate de 150 de cai putere, denumită și TD4, ce include un turbocompresor nou și consumă în medie 6,2 litri/100km. A doua nouă motorizare, botezată SD4, dezvoltă 190 de cai putere, este cuplată la o transmisie automată și necesită 7,0 litri/100km.
Ambele propulsoare au o cilindree de 2,2 litri.
Modelul de 150 de cai putere este cuplat la o cutie manuală și poate fi livrat și în varianta cu tracțiune față. Land Rover îl va comercializa din 2011 sub denumirea ED4 și va avea o greutate cu 75 de kilograme mai mică decât versiunea 4×4. Consumul estimat de britanici pentru Freelander Facelift cu tracțiune față este de 6,0 litri/100 km.