Lancia încearcă să-și refacă ratingul în cadrul segmentului premium. Brandul italian suferă de aceeași problemă ca Volvo sau Alfa Romeo: nerecunoașterea meritelor „personale”.
Nu va fi ușor să recupereze timpul și pașii pierduți, deși miracolul unei reveniri spectaculoase este prea puțin probabil, în condițiile în care vecinii de sector sunt puternici și flexibili.
În ultimii ani, Lancia a fost ținută în viață de vânzările modelului Ypsilon ce reprezintă aproape jumătate din totalul volumului înregistrat în fiecare an. Este un automobil de o importanță capitală pentru succesul și viitorul companiei aflate sub aripa conaționalilor de la Fiat.
Directorul executiv Olivier Francois, spune că „Lancia a fabricat din totdeauna automobile elegante pline de caracter, și vom continua să facem la fel și cu viitoarea generație Ypsilon. Așteptați-vă la o surpriză foarte plăcută”, ne avertizează înaltul oficial. Potrivit acestuia, noua serie este programată să apară în anul 2009 și va transplanta ADN de la actuala generație Delta, fără însă a copia detalii de ordin estetic.
Lancia Ypsilon se va baza pe platforma colegului Fiat Grande Punto de la care va prelua și marea majoritate a motorizărilor. Sub capotă vor fi unități T-Jet pe benzină cu valori cuprinse între 95 și 155 de cai putere și agregate diesel Multijet de 1.6 litri de 90, 105 și 120 de cai putere. Transmisia va fi formată din cutii manuale cu 5 și 6 trepte dar și o cutie automată cu dublu ambreiaj, disponibilă pentru propulsoarele de top.
Pe lista de dotări standard vor figura echipamente specifice clasei premium: sistem audio Bose, navigație prin satelit, acoperiș panoramic cu trapă acționată electric, interior tapisat cu piele Alcantara. Modelul poziționat în clasa mini va avea ca puncte forte: calitate generală ridicată, aspect exterior elegant și rafinat, interior luxos, ținută de drum fermă.