Lancia are șansa de a redeveni o marcă premium la mare căutare în Europa. Cu doar cinci modele în gamă, din care trei au ajuns în faza de restilizare, constructorul italian poate doar visa la un viitor mai prosper.
Odată cu debutul noii generații Delta, se întrezărește speranța unui reviriment rapid, dar și al unui suflu proaspăt în familia de modele Lancia. În altă ordine de idei, peninsularii intenționează să dezvolte un nou automobil subcompact, ce va îmbrăca forma unui vehicul hatchback din clasa mini.
Denumit Deltina, noul automobil va fi construit pe aceeași platformă cu Fiat Grande Punto și se va poziționa între actualul Ypsilon și noul Delta.
„Suntem convinși că există posibilitatea de a introduce încă un model între Ypsilon si Delta. În privința liniei de design, considerăm că am identificat deja produsul cel mai bun” susține Olivier Francois, directorul executiv al mărcii Lancia.
„Acum suntem în faza studiului de fezabilitate” a ținut să precizeze directorul Francois.
Cu o lungime de circa patru metri, Deltina va activa în segmentul B și, după părerea specialiștilor, acesta urmează să înlocuiască micul hatchback Ypsilon care „dă semne de oboseală”.
Cu o serie de caracteristici mult îmbunătățite, Deltina se dorește a fi, în primul rând, un automobil economic și practic.
Conform afirmațiilor făcute de Olivier Francois, viitorul vehicul subcompact va debuta în anul 2010 și va avea un target de vânzări de 50.000 de exemplare anual.
Lancia plănuiește să comercializeze peste doi ani un volum dublu față de cel actual – cifrat la 300.000 de unități.