Lancia a așteptat cu nerăbdare să ajungă la Geneva. Aici, italienii au dezvăluit mult trâmbițata relansare a modelului Delta.
O legendă a renăscut pentru ca generațiile de azi să guste din savoarea trecutului glorios.
Aceasta este arma care poate face din Lancia un adversar de temut ce intră în ringul celebrilor Astra, Golf și Focus.
Noua generație a fost așteptată cu un interes deosebit, mașina supermini fiind considerată revelația momentului în ceea ce privește mixul dintre impactul designului și tehnologie.
Delta 2008 este construit pe baza structurii conceptului Delta HPE, prezentat în 2006 la Paris, vehiculul de uzină păstrând de la versiunea prototip caracteristicile estetice, cât și dimensiunile sale, 4,5 metri lungime, 1,5 metri înălțime, 1,8 metri lățime și 2,7 metri ampatament.
Este unul din puținele automobile ce a menținut intactă moștenirea genetică a unui prototip, formele fluide ale celei de a treia generații preluând în totalitate elemente conceptului Delta HPE.
Noul model se bazează pe platforma mecanică a lui Fiat Bravo, dar dispune de un interior mai spațios și luxos cu materiale mult mai calitative, modelul italian fiind capabil să atace Audi A3.
Motoarele vor avea puteri cuprinse între 120 și 200 CP.
Lancia a vândut timp de 25 de ani hatchback-ul Delta, producția fiind oprită în anul 1994. Pe perioada celor două decenii și jumătate, automobilul a câștigat șase titluri consecutive în Campionatul Mondial de Raliuri, iar în 1980 a fost votată Mașina Anului în Europa.